מבזקים

איראן מציעה לסעודיה: שווקו את הנפט שלנו בתמורה להפסקת אש

איראן מבקשת לשכנע את יריבתה הסעודית האזורית לסייע לה למכור נפט גולמי איראני בשווקים בינלאומיים בתמורה להגבלת ההתקפות של המורדים החות'ים תימן על תשתיות הנפט הסעודיות.

דרישותיה של איראן הועברו לסעודיה לאחרונה במהלך שיחות חשאיות שניהלו שתי המדינות בבגדאד.

איראן מנהלת משא ומתן על הסנקציות שהוטלו עליה על ידי הנשיא האמריקאי הקודם, דונלנד טרמאפ, במסגרת הסכם הגרעין. ארה"ב פרשה מההסכם בשנת 2018 והטילה את הסנקציות על יצוא הנפט של איראן. למרות הסנקציות האמריקניות, איראן מייצאת חלק מהנפט הגולמי שלה, והיצוא נאמד לאחרונה בכ500,000 חביות ליום. לפני הטלת הסנקציות מכרה איראן למעלה מ- 2,400,000 חביות ביום.

עד לסיום הסנקציות האמריקאיות, מחפשת איראן אחר חלופות למכירת הנפט שלה בשווקים הבינלאומיים, ועל פי הדיווחים היא אף מבקשת לנהל משא ומתן עם ערב הסעודית. הסעודים מצידם מבקשים לבלום את המתקפות של ארגון הפרוקסי האיראני, המורדים החות'ים התימני, על מתקני הנפט שלה ומתקנים אסטרטגיים נוספים.

במהלך השיחות שהתקיימו בראשית מאי, הציעה איראן למכור נפט לסעודים במחיר נמוך מהמחירים הבינלאומיים בתנאי שהסעודים ימכרו אותו בשווקים העולמיים "בדרכם שלהם". לא ידוע מה סוכם בין המדינות במהלך המשא ומתן, אך כפי הנראה, יש התקדמות ממשית בין המדינות.

איראן מנסה בכל כוחה לייצר מצב בו תהיה ידה על העליונה במשא ומתן מול ארה"ב והמעצמות, ולא מהססת לפעול על מנת לייצר לחץ מדיני וכלכלי, הכולל תקיפות סייבר, מגעים דיפלומטיים, קבלת סיוע מסין, וככל הנראה אף להבעיר את המזרח תיכון כולו, במעורבותה החשאית במהומות בישראל ובירי הרקטות לעברה על ידי חמאס.

״עניין מרכזי״

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן