מבזקים

כוכבי מדגיש פומבית את חומרת מעשיו של הקצין שמת בכלא

חקירת נסיבות מותו של קצין המודיעין בכלא נמשכת ומתארכת ולא בכדי. משפחתו מונעת את פרסום זהותו והפרשה עצמה מסובכת בהרבה מן המצטייר בתקשורת הרשמית.

הרמטכ״ל כוכבי מדבר היום לראשונה על פרשת קצין המודיעין שמת בכלא הצבאי:
״הקצין מאמ"ן הוא חייל שלי, חייל של כולנו – גם אם עשה עבירה חמורה ביותר. הקצין מאמ"ן עשה עבירות חמורות ביותר במודע ובכוונה מסיבות שאני לא יודע לתאר, צר לי מאוד על כך. הקצין הזה לא דומה לשום דבר שמנסים לתאר אותו".

"הקצין הזה היה בקשר עם משפחתו ועם הסובבים אותו בבית הסוהר. כל מה שעשינו היה כדי לשמור על צנעתו וצנעת משפחתו מתוך יחס הוגן. רצינו לשמור עליו ולשמור על סוד גדול שהוא כמעט פגע – בדקה ה-90 עצרנו את זה. הוא היה קצין מצוין, צר לי מאוד על המקרה. כך או כך, אסור היה שימות בכלא. את זה צריך לתחקר".

הדברים נאמרו ביום עיון לזכרו של אמנון ליפקין שחק. משפחתו של הקצין הגיבה לדברי כוכבי באמצעות עורך דינה, בני קוזניץ: "אנחנו מכבדים את הרמטכ"ל, אבל צה"ל נכשל בליבת תפקידו – לשמור מכל משמר על חיי אדם במתקן צבאי שמור ומפוקח. המשפחה דורשת בדיקה יסודית, מקיפה ושקופה על מנת להבין את פשר המחדל.

חיילים שהכירו אותו סיפרו שהיה טיפוס מופנם, שקט, שמיעט לדבר ולא שיתף אותם בנסיבות שהובילו למעצרו. אחד מהם אמר לכאן חדשות: "הוא היה נראה אחלה של בן אדם, שקט, צנוע וחבל שככה זה נגמר. הוא לא היה נראה אובדני. אחרי הדיונים בבית המשפט היינו שואלים לשלומו, אבל על מה שהוא עשה הוא העדיף לא לספר".

חייל אחר ששהה עם הקצין בכלא סיפר: "רוב הזמן הוא היה לבד. תקשר רק עם המפקדים ועם אנשים בודדים שכן היה לו נוח לדבר איתם. אני פניתי אליו ושאלתי אותו למה הוא פה, כי הוא היה נראה חייל שלא עשה כלום. תמים כזה".

לאחר מותו של הקצין הקימו בצה"ל ועדת בדיקה בראשות ראש אכ"א, אלוף יניב עשור, לבחינת התנהלות הסוהרים ולבדיקה האם הטיפול הרפואי והנפשי שקיבל הקצין היו בהתאם להנחיות. בשלב זה טרם התקבלו מסקנות סופיות.

בתחילת הפרשה פורסם כי הוא לא הואשם בריגול או בעבירה של בגידה, ולא היה במגע עם סוכן זר או הופעל על ידו. האלוף במילואים אילן שיף, שהיה נשיא בית הדין הצבאי לערעורים והפרקליט הצבאי הראשי, קרא למנות שופט חוקר לבדוק את הפרשה, כך פורסם לראשונה בכאן חדשות.

צה"ל התיר לפרסום פרטים נוספים בתיק. חקירתו נפתחה בעקבות מידע על פגיעה חמורה בביטחון המדינה. מהחקירה עלו חשדות כי הקצין, ששירת ביחידה טכנולוגית באמ"ן, ביצע באופן מודע כמה פעולות שפגעו קשות בביטחון המדינה.

הקצין שיתף פעולה בחקירתו והודה ברבים מהמעשים שיוחסו לו. עוד עלה שהוא פעל באופן עצמאי, ממניעים אישיים, ולא ממניעים אידיאולוגיים, לאומניים או כלכליים. הודגש שהוא לא הופעל על ידי גורם זר, או היה בקשר עם גורמים עוינים. לצד זאת, החקירה העלתה גם כי הקצין היה מודע לפוטנציאל הנזק לביטחון המדינה כתוצאה ממעשיו, ואף ניסה להסתירם.

עניין מרכזי

הצטרפו לאחרים והורידו עכשיו את האפליקצייה של ״עניין מרכזי״ לכל סוגי הטלפון הנייד (אפל או אנדרואיד) ותהנו מחדשות וסקופים חשובים בלבד בכל התחומים. זה כייף! http://web2application.com/w2a/sl.php?an=26230

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן