מבזקים

נתניהו מחקה את שיטות טראמפ בהפצת דה לגיטימציה לממשלה החדשה

בית הנבחרים הורה על חקירה מיוחדת נגד דונאלד טראמפ בחשד שהורה לבצע פעולות ריגול ומעקב באמצעות משרד המשפטים האמריקני אחרי עיתונאים, אנשי תקשורת ונציגים מהמפלגה הדמוקרטית זאת במהלך כהונתו בבית הלבן.

בימים האחרונים פורסמו תחקירים לפיהם נחשפו פרשיות מדהימות במציאות האמריקנית שהיא לכאורה חופשית ודמוקרטית ולפיהן ההאזנות והמעקבים הופנו נגד חברי קונגרס מן המפלגה המתחרה מסיבות פוליטיות ובמטרה להשתיקם באמצעות איומים, הדלפות וניטרול על בסיס אישי.

מדובר בחקירה שעלולה להוביל ישירות לטראמפ או למי מן המעגל הראשון של אנשיו שהורו לקיים פעילות אסורה במטרה להשתיק יריבים פוליטיים ועיתונאים שאינו מחבבם. מדובר בעבירות שהרשעה בהן עלולה להניב עד 15 שנות מאסר.

במקביל לכך, מזהיר ה-FBI מפני מחתרת קונספירטיבית הפועלת מתחת לפני השטח בהשראת תוקפי הקונגרס המסרבים לקבל את תוצאות הבחירות לנשיאות ומאמינים בשקרים המופצים בידי טראמפ ללא הפסקה.

ה-FBI הפיץ היום מסר כתוב לכל חברי הקונגרס האמריקני שבו כלולה אזהרה מפורשת מפני פעולות אלימות אפשריות מצד תומכי ה-QAnon. מדובר במסוכנות מאיימת מצד פעילים התומכים בתיאוריות קונספירציה נגד פוליטיקאים מהמפלגה הדמוקרטית בהתאם לשקרים שמפיצים טראמפ ונאמניו. החשש הוא שהגורמים הללו  עלולים לנהוג באלימות כלפי מנהיגות דמוקרטית ואפילו כלפי רפובליקנים שיעזו לא לנהות אחרי הטראמפיזם המתמשך.

גם בישראל בחר נתניהו בטקטיקה דומה שבמסגרתה הוא ואנשיו עוסקים בדה לגיטימציה של הממשלה החדשה ובעיקר של ראש הממשלה בנט בטענה שגנב את קולות של תומכיו. יצויין כי סער הודיע חד משמעית כי מי שרוצה את ביבי כראש ממשלה שלא יצביע תקווה חדשה בעוד שבנט סירב בתוקף להתחייב ללכת עם ביבי. נכון שבנט גם אמר שלא יישב עם לפיד אבל ביבי הבטיח לא לשבת עם הערבים ובפועל נפגש שוב ושוב עם מנסור עבאס וניסה לפתות את הערבים לתמוך בו ידירות או בעקיפין.

אלא שבאמריקה, כמו גם בישראל מגמת הקונספירציה מצויה בדעיכה  טראמפ מנסה לנפח קונספירציות בתקווה לזכות במינוי הרפובליקני בבחירות הבאות בעוד שביבי נלחם עתה על חייו הפוליטיים בתוככי הליכוד שניהם אגב צפויים לסיים את הקריירה בדעיכה מוחלטת או בכלא.

עניין מרכזי

 

 

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן