מבזקים

נתניהו כשל שוב – הכנסת אישרה חוק שיאפשר לפצל את הליכוד

בתום 15 שעות דיונים, שרובם ככולם לא היו ענייניים אלא צעקניים להכעיס, כשל שוב נתניהו והכנסת העבירה בקריאה ראשונה וברוב משכנע, שורה של חוקים שישיבו לישראל חלק מן הכבוד והיושרה שביבי העלים בשנותיו המיותרות והמזיקות כשליטה העריץ של המדינה.

מרתון הדיונים שהסתיים בשלישי בבוקר הניב 12 הצעות חוק ממשלתיות שאושרו אתמול בממשלה ובוועדת השרים לענייני חקיקה וקיבלו, במהלך דיון סוער בוועדה המסדרת של הכנסת, פטור מחובת המתנה של 45 יום בטרם יועלו להצבעה.

בין השאר אושרו בקריאה ראשונה הצעת חוק שתאפשר לארבעה חברי כנסת להתפצל מסיעתם. זהו חוק חשוב שיאפשר לשורה של ליכודניקים שמאסו בנתניהו לעזוב מבלי שתמנע מהם האפשרות להיבחר בקדנציה שלאחר מכן. עתה עוברים החוקים לוועדות הרלבנטיות וחוזרים להצבעה שנייה ושלישית. נתניהו נלחם בכל כוחו כדי לחבל בחוק המוצע.

עוד אושרו חוקים בנושא הרחבת החוק הנורבגי והארכת המועד לאישור התקציב ל-175 יום בטרם פיזור הכנסת וקיום בחירות חדשות.. עבר חוק קביעת מנגנונים במטרה לשמר את הפריטטיות בעבודת הממשלה ולהבטיח את קיום הרוטציה. על פי חוק זה, ראש הממשלה החליפי ולא ראש הממשלה המכהן בממשלת רוטציה הוא שישמש ראש ממשלת המעבר. אושרה גם הוראות מיוחדות לעניין החל"ת כתוצאה ממשבר הקורונה.

קודם לכן אישרה הכנסת את הקמתה של ועדת חוק, חוקה ומשפט ברוב של 60 תומכים מול 52 מתנגדים ונמנע אחד. במהלך הדיון תקפו חברי כנסת רבים מהסיעות החרדיות את העובדה שיו"ר הוועדה המיועד הוא ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה, המשמש כרב רפורמי.

לאחר האישור במליאה, חברי הוועדה המסדרת של הכנסת התכנסו על מנת להצביע על המלצת ח"כ קריב כיו"ר הוועדה. וכן לדון בקביעת ועדה לדיון בהצעת חוק הביטוח הלאומי ובבקשת הממשלה להקדמת הדיון בהצעת חוק הדיינים. לאחר הדיון, ועדת החוקה התכנסה לראשונה על מנת להצביע על ח"כ קריב כיו"ר הוועדה הקבוע. החרדים התנגדו והטיחו האשמות קשות ברב קריב על היותו שונה מהם.

הליכוד והסיעות החרדיות העלו מוקדם יותר, זה השבוע השני ברציפות, הצעות אי אמון בממשלה במליאת הכנסת וכשלו בהן.. המליאה דחתה את הצעות אי האמון שהגישו סיעות האופוזיציה ברוב של 52 תומכים מול 61 תומכים. ההצעה "ממשלת השנאה" של סיעות יהדות התורה וש"ס נדחתה ברוב של 52 תומכים מול 61 מתנגדים ושני נמעים.

נתניהו ממשיך להיכשל אבל בדומה לטראמפ הוא חי באשלייה שתתנפץ לו בקרוב בתודעתו. הוא בטוח ששובו לשלטון הוא שאלה של כמה שבועות, ובדרך עוד מנסה להרוס כל חלקה טובה גם בליכוד. אגב, גם החרדים שנגררים אחריו אינם מבינים את הנזק שהם גורמים לקהילתם. חברי הכנסת השולטים בסיעות אלה עשרות בשנים מנסים גם הם לשרוד אישית, אבל גם זמנם עבר ורבניהם יחליפו אותם בקרוב.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן