מבזקים

המפקד הקודם של הנח״ל חזר לתפקידו בעקבות מותו של אל״מ אסמן

בהוראת הרמטכ״ל כוכבי הוקמה ועדת חקירה בפיקודו של קצין רפואה בכיר לחקירת נסיבות מותו של מפקד הנח״ל, אלוף משנה שרון אסמן במהלך אימון במכון כושר ביחידתו. ועדת החקירה הרפואית תבחן את הצעדים שיש לנקוט במטרה למנוע הישנות מצב דומה ביחידות השונות.

בין היתר היו מי שטענו כי הימצאות מכשיר החייאה נוסח זה הקיים בכל מכון כושר אזרחי יכול היה להציל את אסמן. משפחתו תרמה את קרניות עיניו. הוא יובא לקבורה ביום ראשון.

בינתיים הוחזר מפקד הנח״ל הקודם, אל״מ ישראל שומר, לתפקיד שאותו סיים ימים ספורים לפני האסון, זאת במטרה לשמר המשכיות בפעילות היחידה.

ראש הממשלה נפתלי בנט ספד למנוח ומסר בהודעתו: "שרון אסמן היה מטובי בנינו, הוא תרם את מיטב שנותיו לשמירה על ביטחון ישראל. לכתו היה אירוע מצער וכואב". הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי, ספד לו בטקס סיום קורס קצינים: "לוחם מצטיין, משימתי, אוהב אדם וג'נטלמן".

אל"מ שרון אסמן הותיר אחריו אישה ושתי בנות. הוא שירת בצה"ל במשך 25 שנה, במהלכן מילא שורה של תפקידי שטח. לפני שהתמנה למפקד הנח"ל, שירת כקצין אג"ם פיקוד צפון, מפקד חטיבת בנימין, מפקד חטיבת עציון, קצין אג"ם אוגדת עזה ומפקד גדוד 931 של הנח"ל. אסמן בוגר קורס פיקוד ומטה ובעל תואר ראשון בפסיכולוגיה.

״עניין מרכזי״

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן