מבזקים

בן ברק: הליכוד צריך להחליף את מנהיג המפלגה

יושב ראש ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת רם בן ברק התייחס הבוקר לשורת נושאים מעניינים, רובם ביטחוניים ומיעוטם פוליטיים  ההתבטאות המעניינת היתה דווקא הקריאה לבכירי הליכוד להחליף את מנהיגם

בן ברק נשאל בקשר להתקפת הסייבר ששיבשה בשבוע שעבר את החיים הסדירים באיראן. לדבריו,  "אף אחד לא אמר שישראל עומדת מאחורי הדבר הזה, יש בעולם הרבה קבוצות האקרים שעושות את זה. יש התקפות חוזרות ונשנות של האיראנים על ישראל והאיראנים צריכים להבין שלא לעולם חוסן. אי אפשר לשבת ולספוג, יכול להיות מצב שנדע להחזיר, היכולות שלנו טובות מאוד".

בן ברק הוסיף כי "האיראנים מנסים לתקוף הרבה מאוד דברים ולא רק האיראנים, גם גופים אחרים. לפעמים צריך לאותת שאפשר לא רק להיות מותקפים אלא גם לתקוף. בלי לקחת כמובן אחריות".

"המימד של הסייבר כבר לא כל כך חדש אבל הוא מאפשר דברים אחרים ממה שהיינו מורגלים במלחמות רגילות. אין ספק שמדינות, וגם אנחנו ביניהן, מתכוננות על מנת לדעת איך להגן על עצמן ונשתמש בזה אם נחליט. כל החיים שלנו היום מושתתים על מערכות מחשוב וזה מימד מאוד בעייתי".

בן ברק אמר כיצד הוא תופס את התנהלות ממשלת נפתלי בנט מול איראן: "אני רואה ניהול ענייני, שלא מגובה בהצהרות ולא מלווה באיומי סרק, אלא דברים מעשיים שנעשים כדי לשרוד ולחיות בעולם הזה שבו אנחנו חיים. יש לנו ממשלה שמתפקדת היטב, הדוגמה הבולטת לזה היא סוגיית הסכם הגרעין האיראני. במקום להצהיר הצהרות בתקשורת ולעשות ברוגז עם הידידה הכי גדולה שלנו, אנחנו מביעים בצורה עניינית את דעתנו על ההסכם".

בנוגע לאפשרות כי ארצות הברית תחזור להסכם הגרעין אמר בן ברק כי "ההסכם אם יהיה או לא יהיה לא תלוי בישראל או בממשלת ישראל. ההסכם יהיה תלוי בארה"ב, השאלה היא האם עושים ברוגז ומצהירים הצהרות ריקות מתוכן ללא השפעה על ההסכם או מגיעים ליכולת להגיע להסכמים, זה ההבדל. הרי כשנתניהו נאם בקונגרס ב־2015 זה מנע את ההסכם?", שאל בן ברק. 

בן ברק הוסיף: "אני מעריך שיהיה הסכם, אך אני לא יודע. באופן אישי אני חושב שהסכם זה דבר טוב אם יודעים לכפות אותו כמו שצריך. זה לא שהסכם זה דבר רע. הדרך למנוע ממדינה להגיע לגרעין זה לעשות הסכם, השאלה אם מבינים מה האלטרנטיבה, והאם היא משהו שמוכנים לממש במידה וחורגים מההסכם. על זה הוויכוח".


בן ברק התייחס גם לעזיבת הזוג נתניהו את מעון בלפור אתמול בלילה. הוא נשאל כיצד הוא מתייחס לסמליות האירוע וענה כי "הבית בבלפור מזמן סמל, הסמליות היא בזה שזה הדבר הכי מוחשי לזה שראש הממשלה בישראל התחלף בשעה טובה. חבר הכנסת בן ברק גם התייחס לאפשרות כי נתניהו יוחלף בהנהגת הליכוד: "ההבנה שצריך להחליף אותו לא שייך לשאלה אם הוא גר בבלפור או לא, זה משהו סמלי שאי אפשר להתעלם ממנו, אבל אני חושב שבליכוד היה צריך מזמן להבין שבנימין נתניהו הפך מנכס לנטל בשנים האחרונות. טוב יעשו אם יביאו את הליכוד למה שהיה באמת – גוף פוליטי חשוב וממלכתי ולא גוף שבא לשרת בן אדם אחד".

עניין מרכזי

הצטרפו לאחרים והורידו עכשיו את האפליקצייה של ״עניין מרכזי״ לכל סוגי הטלפון הנייד (אפל או אנדרואיד) ותהנו מחדשות וסקופים חשובים בלבד בכל התחומים. זה כייף! http://web2application.com/w2a/sl.php?an=26230

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן