מבזקים

המהפכה של בנט: הבכירים עובדים לטובת המדינה ולא למען השליט

נפתלי בנט פועל בשטח באופן מושכל ומתוכנן להפליא. בתוך שבועות ספורים הוא מינה שורה של אנשי צבא, מודיעין וריגול שיאיישו את תפקידי מקורבי נתניהו. בד בבד עם החילופים הפרסונאליים משנה ראש הממשלה את מהות התפקידים ומחזירם אל מקומם המקורי הטיבעי.

קצינים ואנשי מודיעין יאיישו מעתה מטות מסודרים שתכליתם לשרת את האינטרס הלאומי ולא את המנהיג אישית. כך למשל מהיום המטה לביטחון לאומי אינו מטפל  בקורונה. הנושא עבר ללשכת ראש הממשלה שמרכזת את התחום בדרך אחרת.

בנט גם החליף את המזכיר הצבאי, מינה ראש מל״ל חדש והביא לתפקיד בכיר מדרג הביניים במוסד. ד״ר איל חולתא שיעמוד בראש המטה לביטחון לאומי במקומו של מאיר בן שבת הוא מינוי מפתיע. האיש נחשב לגאון וזכה בפרס ביטחון ישראל אך אין לו ניסיון מבצעי וידע מעמיק במודיעין.

חולתא הוא "תלפיון" צבאי – ובמסגרת זו היה קצין טכנולוגי במוסד. הוא השתחרר מצה"ל בדרגת רס"ן ובעל תואר דוקטור בפיזיקה. לאורך 23 השנים בארגון הביון כיהן בשורה של תפקידים ניהוליים בכירים, בהם ראש האגף לתכנון אסטרטגי ומדיניות וראש אגף הטכנולוגיה – תפקיד המקביל לדרגת אלוף. הוא בן לאם ממוצא פרסי, אך אינו דובר פרסית או ערבית. 
המינוי הזה מצטרף להתנהלות ממלכתית מושכלת, מתונה ובעלת אוריינטציה חדשנית מצידו של בנט. הוא אינו מזדרז לקדם אנשי ימין דתיים ממחנהו וכשחמטאי מדופלם הוא מכין את הצעדים הללו לשלבים מאוחרים יותר.
בסביבת בנט אומרים שכייף לעבוד מולו. כך גם מרגישים כל ראשי המפלגות המרכיבות את הקואליציה.
אין ספק שרוח חדשה נושבת מבלפור והיא רוח טובה למען עם ישראל, מדינת ישראל וכלל אזרחיה.
עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן