מבזקים

״פסטיבל הפרפרים״ – על זה כבר שמעתם?

בסוף השבוע הראשון של חודש אוגוסט יארח הפארק את פסטיבל הפרפרים, סיורים מודרכים, פעילויות מרתקות והכל סביב פרפרים. בואו לגלות את כל מה שאתם עדיין לא יודעים על הפרפר

פארק הטבע והצפרות אגמון החולה קק"ל,הפך אצל כולנו למילה נרדפת לנדידת ציפורים, בעיקר בסתיו ובאביב, כשהשקנאים והעגורים עושים דרכם מארצות הקור לחורף החמים של אפריקה וההיפך ונוחתים אצלנו להצטיידות. אבל עכשיו, מזמינים אתכם בפארק האגמון להיחשף גם למעופפים הזעירים והצבעוניים – הפרפרים.

פסטיבל הפרפרים של אגמון החולה יפתח בכנס פרפרנים מקצועי ביום חמישי ה-5 באוגוסט. חוקר הפרפרים דובי בנימיני שכתב את המגדיר המקיף והמרכזי לפרפרי ישראל ירצה על סודות הפרפרים, הדוקטורנטית גלית משה אשר חוקרת את פרפרי החרמון תדבר על פרפרי ישראל וד"ר עוז בן יהודה, מרצה במחלקה למדעים במכללת אחוה וחובב פרפרים מושבע יעסוק בפרפרים בשירות האדם.

בסוף השבוע של ה-6 וה-7 באוגוסט, הציבור מוזמן ליומיים של פרפרים. ברחבי האגמון ובמרכז המבקרים החדש שנחנך לאחרונה, יפוזרו עמדות יצירה ולמידה לכל המשפחה בנושאי פרפרים. עמדות איפור יציעו למבקרים ציורי פנים של פרפרים צבעוניים.

סיורים תחת הכותרת פרחים שפרפרים אוהבים יתקיימו במשך סוף השבוע ובמסגרתם יערכו המבקרים הכרות עם הפרחים המיוחדים שמושכים את הפרפרים, צמחי פונדק וצמחי צוף, כמוהם יש לא מעט ברחבי הפארק.

אולי לא ידעתם, אבל גם פרפרים נודדים, אחת ההדרכות תעסוק בנושא זה ותחשוף בפני הקהל את סודות נדידת הפרפרים.

לצד הסיורים המודרכים באגמון ובגן הבוטני בפארק, יוצג גם תיאטרון רחוב "הגלגול מביצה לפרפר…" אשר יציג באופן חוויתי לכל המשפחה את תהליך יצירת הפרפר מזחל, לגולם ובהמשך לפרפר.

אולם התיאטרון החדש של האגמון יארח את הצגת הילדים "מחזורו של דון קישוט" הצגה סביבתית על שמירת הטבע, קיימות ומחזור. כל משפחה שתבקר בפסטיבל תקבל ערכת פעילות מיוחדת להכרת הפרפרים הכוללת מגדיר, חוברת פעילות והפתעות נוספות.

מנהלת התוכן ההדרכה והשיווק באגמון, עינבר שלומית רובין : "הציבור הרחב מכיר את פארק אגמון החולה קק"ל בעיקר בשל העגורים אשר מגיעים אלינו מידי שנה. הפארק המדהים שלנו חי כל השנה, הטבע פעיל כאן תמיד והחלטנו לחשוף אותו לקהל, מזמינה את הציבור להגיע וליהנות, גם בקיץ יש מה לראות באגמון החולה".

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן