מבזקים

הנשיא הרצוג וראש האופוזיציה התחסנו עם רעיותיהם

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו התחסנו ביום שישי ופתחו בכך את המבצע שעליו הכריזה הממשלה לקבלת החיסון השלישי. הנשיא ורעייתו מיכל הם הראשונים להתחסן מול המצלמות, בשידור חי.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "אנחנו יוצאים לדרך במבצע החיסונים כדי לשמור על המבוגרים במדינת ישראל. מהיום יש מצווה חדשה, חסן את אביך ואת אמך. אנחנו מתנהלים באחריות, זו לא החלטה פוליטית – אלא מקצועית ובריאותית".

הנשיא הרצוג אמר: "אני מברך על ההחלטה האמיצה הזו. הצעד שאנחנו עושים כאן היום הוא חשוב מאוד, זו הושטת יד למען האחר והאחרת. הווירוס הזה הוא קטלני, מסוכן וערמומי. אני גאה בכך שאנו המדינה הראשונה שחיסנה בחיסון הראשון, והראשונה שתחסן גם בחיסון השלישי. בזכות המהלך הזה נוכל לאפשר חיים תקינים במדינה שלנו".

ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו ורעייתו שרה, מתחסנים גם הם. לפני קבלת החיסון, ימסור נתניהו הצהרה לתקשורת.

ישראל תהיה המדינה הראשונה בעולם שמחסנת את האוכלוסייה המבוגרת שלה במנת חיסון שלישית – כך הכריז אתמול רה"מ נפתלי בנט. החיסון, מתוצרת פייזר, יינתן בקופות החולים לבני 60 ומעלה שעברו חמישה חודשים ממנת החיסון השנייה שלהם. מחלימים שחוסנו במנה אחת לא יוכלו לקבל מנה נוספת.

בנט נימק את ההחלטה בכך שהאסטרטגיה של הממשלה היא הטלת הגבלות מעטות ככל הניתן. "גלי הקורונה הראשונים עלו לנו ב־200 ימי סגרים, באובדן שנת לימודים לילדינו ובפגיעה כלכלית קשה. איננו רוצים לחזור לשם", אמר בנט.

לדבריו, "המדיניות שלנו שונה וברורה: שמירה על החיים – לצד שגרת החיים. המטרה שלי היא לקיים כאן את העסקים, החינוך והתרבות לצד הקורונה, ולהימנע מסגרים ככל האפשר. הסגרים הביאו עד היום לאובדן של 200 מיליארד שקלים. בסכום הזה אפשר היה לבנות למשל 100 בתי חולים, או להעניק חינוך חינם מגיל לידה ועד תואר ראשון לכלל ילדי ישראל".

 "אני פונה לכולם: התקשרו עכשיו להורים שלכם, לסבא ולסבתא שלכם, ותדאגו שהם יקבלו את החיסון המשלים בהקדם", הפציר בנט. "הטלפון הראשון שלי אחרי שאסיים את דבריי יהיה לאדם היקר לי מכל, לאמא שלי, כדי לקחת אותה להתחסן מייד, כי אני רוצה לשמור עליה".

קופות החולים אמורות לאפשר זימון תורים לכ־1.4 מיליון איש בקבוצת הגיל הרלוונטית של שישים פלוס. כרגע בארץ יש מלאי של 300 אלף חיסונים בלבד. מבצע החיסונים ייערך גם בבתי האבות על ידי מד"א במסגרת תוכנית "מגן אבות".

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן