מבזקים

הקונספציה של ביבי קרסה: החיסון אינו מספיק להתמודדות עם הנגיף

1D0EC3A1-1148-4B13-82ED-33320B841086

עכשיו כבר ברור לחלוטין שלא מספיק להתחסן ושהאמונה שאפשר לחיות לצד הנגיף מבלי להדבירו בלתי אפשרית למימוש לאורך זמן. האמת היא שלא צריך לבוא בטענות לפוליטיקאים. ההיגיון שמנחה כל מנהיג או מנהל באשר הוא נעוץ בצורך להתגבר על קשיים, לדעת להסתגל, לחולל שינויים דרמטיים רק כשאין ברירה. בינתיים, הנגיף יותר נבון מן האדם ובעיקר זריז יותר. המומחים אמרו כל העת שנגיף הקורונה הוא כזה שמצמיח מעצמו זנים חדשים במהירות מסחררת. זהו נגיף שמזהה חיסון ומפתח מהר מאוד מעקף ההופך את החיסון לכלי יעיל פחות ופחות.

פעם, רק לפני כמה חודשים, נתנו לנו להבין שזוג חיסונים יפתור את הבעיה אם יהיו מספיק אנשים שיתחסנו או יחלו ואז יווצר חיסון עדרי. זה לא קרה. זה גם לא יקרה בעולם גלובאלי. הנגיף הזה עוד לא אמר את דברו והמומחים הבריטים אומרים שכדאי להרגיע עם החיסונים הואיל והם מאלצים את הנגיף להשתכלל יותר ויותר ולהיות מסוכן יותר ויותר. לטענתם המומחים הבריטיים, מהר מאוד יצוץ זן קטלני שעלול להרוג אחד מכל שלושה נדבקים.

ישראל שהיתה הראשונה להתחסן היא גם הראשונה שמחפשת את עצמה אחרי שהתברר שהחיסונים הם תרופה קיצרת מועד שאינה פותרת את הבעיה.

משה בר סימן טוב, מי שהיה מנכ"ל משרד הבריאות בימי נתניהו והלך לו לעניינים אחרים צופה במתרחש ואומר היום: "אנחנו לא יודעים מה יהיה ולא מבינים עד הסוף מה קורה, ואנו לא בטוחים אם הדבר הזה יתהפך לטובה או ימשיך ויחמיר. אנו צריכים לנהל את אורח החיים שלנו כאילו הנגיף הוא לתמיד, ולראות איך אנו פותחים במדיניות שמאפשרת לנו לחיות עם הקורונה", אמר בר סימן טוב.

בר סימן טוב הודה בראיון ברדיו שהיתה שגיאה בטיפול בנגיף הקורונה. "החיסון לא נותן לנו את ההגנה שציפינו לה, והוא הולך ונשחק על ציר הזמן. החיסון ככלי אחד לא מספיק, וזה הדבר המרכזי – אין לנו אפשרות לנצח את המגפה עם אמצעי אחד. טעינו, הייתי בטוח שהחיסונים יתנו לנו הגנה טובה לאורך זמן. חשבנו שהגענו לחיסוניות עדר באוכלוסייה. לגיטימי לטעות מול הקורונה, וצריך לתקן".

איך מתקנים? לא ברור. לפיכך, כרגע הולכת הממשלה לנתיב הקודם שכלל הגבלות קשות שעלולות להידרדר לשיתוק המסחר, התעסוקה, התרבות, הספורט, המסעדנות ואת חיי החברה והמשפחה. בינתיים תהיה חובת עטיית מסכות גם בחללים פתוחים בהם ישנה התקהלות בת 100 אנשים ויותר. משרדי הממשלה ובהתאמה ככל הניתן המגזר הציבורי יעברו למתכונת עבודה בהיקף של 50% נוכחות במשרד, כאשר מנכ"ל המשרד רשאי לבצע התאמות במקרים חריגים. הקבינט ממליץ למגזר הפרטי לעבור למתכונת עבודה מהבית. בנוסף, תהיה חובת בידוד למבוגר מחוסן שמטפל בקטין שגילו מתחת לגיל 12 או בחסר ישע אשר התגלה כמאומת.

יש גם קצת הגבלות בתיירות אבל הבעיה לא תיפתר. העולם הולך להשתנות מהיסוד ובני האדם בעולם החופשי יתקשו להסתגל אליו הרבה יותר מהסינים ושאר המשטרים הדיקטטוריים שבה הכפייה וכוחניות היא כלי שליטה מרכזי. היהודים ידועים בכך שהם בעלי מקדם הסתגלות גבוה לכן, בסוף אנחנו נמצא פתרון אבל זה לא יהיה פשוט והעולם הולך להשתנות כנראה להרבה הרבה זמן.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן