מבזקים

השרה זנדברג אסרה על בכירי משרדה לקבל צ׳ופרים מיחצנים ולוביסטים

15D462F7-D5BB-4661-89F4-3CB653AD186A

השרה להגנת הסביבה זנדברג בנוהל לעובדים: להימנע מפגישות עם לוביסטים מחוץ למשרד. קודם לכן היה זה שר האוצר ליברמן שהגביל את מגעי חברי מפלגתו עם גורמים אינטרסנטיים ובעיקר לוביסטים העוסקים תמורת שכר שמן בקידום אינטרסים של גורמים כלכליים תוך השפעה פסולה על מקבלי ההחלטות בכנסת ובמשרדי הממשלה.

בנוהל שפרסמה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג נקבע כי פגישות עם לוביסטים ייערכו במשרדים ולא במסעדות, בתי קפה, בתי מלון או מקומות ציבוריים. העובדים נדרשים למסור דיווח מיידי על הפגישות ועל תוכנן. זנדברג אומרת: "המטרה היא שקיפות".

עובדי המשרד להגנת הסביבה התבקשו להימנע מפגישות עם לוביסטים במסעדות, בתי קפה, בתי מלון או מקומות ציבוריים. כך עולה מנוהל להתנהלות עובדי המשרד מול הלוביסטים שפרסמה השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג (מרצ).

המשרד להגנת הסביבה אחראי על תחומים המרכזים כסף רב ואינטרסים כלכליים, שכן הוא רגולטור בתחומים המשפיעים על תעשיינים, יבואנים ורשתות שיווק.

כך, למשל, המשרד יהיה אחראי על החוק החדש להטלת מס על שימוש בכלי פלסטיק חד־פעמיים שנכלל בחוק ההסדרים. המושפעים העיקריים מהחוק הם יבואנים של כלי פלסטיק, מסעדות ובתי קפה שנסמכים על כלים חד־פעמיים ומשפחות ברוכות ילדים ועוד. הקרבות בעניין יתקיימו במהלך ספטמבר־אוקטובר בדיונים בכנסת על חוק ההסדרים במשק.

חוק נוסף שעליו אחראי המשרד הוא חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים שייכנס לתוקף ב־1 בדצמבר2021. המושפעים העיקריים מהחוק הם יבואנים ויצרנים של משקאות וכן רשתות השיווק שיצטרכו להציב מכונות שבהן הצרכנים יוכלו להחזיר את הבקבוקים ולקבל את דמי הפיקדון. לא מן הנמנע שברגע האחרון ינסו הצדדים לבקש לדחות את כניסת החוק לתוקף בטענה של אי־היערכות בגלל הקורונה.

פגישות רק במשרד

הנוהל שהוציאה זנדברג קובע שהפגישות יתקיימו במשרד להגנת הסביבה או במקום העבודה של גורם החוץ, הכל לפני העניין ולפי צורכי העבודה. פגישות עם לוביסטים לא יתקיימו במקום העבודה של הלוביסט אלא באישור בכיר רלבנטי. בכל מקרה, אסור לעובד המשרד לקבל הזמנה לארוחות על חשבון המזמין, אלא באישור מפורש של מנכ"לית המשרד.

פגישה עם שדלן או גורם חוץ תייערך רק בתיאום מראש של הנושא, והיא תעסוק בנושא שתואם מראש בלבד. העובד יוודא טרם הפגישה מיהו הלקוח שאותו מייצג השדלן. פגישה של עובד עם שדלן תהיה בנוכחות הלקוח. העובד יוכל לקיים את הפגישה עם השדלן ללא נוכחות הלקוח במקרים חריגים, מנימוקים שיירשמו ובאישור בכיר רלבנטי.

מיד לאחר הפגישה יעביר העובד לממונה עליו רישום של מועד הפגישה, נושא הפגישה, פרטי השדלן שהשתתף בה וכן פירוט בדבר נושא הפגישה ותוכנה. הרישום יכלול סיכום פנימי ולא יועבר לגורמי חוץ אלא באישור הממונה.

הנוהל החדש מחייב את העובד לציין בדיווח שלו התחייבות שנתן כלפי שדלן, גורם חוץ או צד שלישי כלשהו. סעיף אחר קובע כי עובד המשרד יתחיל בעבודת מטה לצורך קבלת החלטה, אשר מתבססת על בקשה של שדלן, לרבות חומרים שהעביר השדלן, רק לאחר שקיבל אישור על כך מעובד בכיר רלבנטי, והעובד הבכיר יידע את הלשכה המשפטית על החלטתו.

"אנו רואים לנגד עינינו קודם כל את הצורך בשקיפות של משרדי הממשלה אל מול האזרחיות והאזרחים, וכן את החשיבות של התנהלות תקינה ואתית", אמרה זנדברג. "המטרה שלנו היא להשיב את אמון הציבור בממשלה, וזהו צעד גדול למימושה.

״עניין מרכזי״

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן