מבזקים

אברג׳יל הורשע ברצח משולש אגב הניסיון הכושל לחסל את יריבו רוזנשטיין

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע העבריין האכזר יצחק אברג'יל ברצח משולש בסחר בסמים וניהול ארגון פשיעה. שלושה אזרחים נרצחו אגב הניסיון הכושל של אנשי אברג׳יל לחסל את יריבו זאב רוזנשטיין.


סית במשפט קבע כי "אברג'יל עמד מאחורי ארגון פשע חובק עולם". אברג'יל עצמו ביקש לדבר אך סורב ולאחר מכן התפרץ ואמר "תרבות השקר אחזה בפרקליטות, מבחינתי אין טעם לכל הדיון הזה וגם מה שאחריו". בנוסף, אבי רוחן ואברג'ל ביחד הורשעו בעבירה של סחר בסמים על העברת 460 ק"ג קוקאין מפרו לקנדה.

מכתב האישום עלה כי בשנים 2006-2002, פעל ארגון פשע ממוסד בארץ ובעולם בראשות יצחק אברג'יל, במבנה ייחודי הכולל עשרות מנהלים וחיילים שהתאגדו בקבוצות עברייניות המתמחות בתחומי פשיעה שונים, מהחמורים בדיני העונשין.

הקבוצות חלשו על טריטוריות ותחומי עיסוק שונים בהיררכיה סדורה, ותוך שיתוף פעולה ביניהן, במטרה משותפת שעיקרה להשתלט על עולם הפשע בישראל. כל זאת, תוך ניהול מלחמת חורמה עקובה מדם נגד מי שהגדירו כאויביהם. שיאה של מלחמה זו היה לכאורה בפיצוץ מטען חבלה שנועד לפגוע בזאב רוזנשטיין, מטען שגבה את חייהם של שלושה חפים מפשע – נפתלי מגד ז"ל, רחמים צרויה ז"ל ומשה מזרחי ז"ל – וגרם לפציעתם של עשרות חפים מפשע.

יצחק אברג'יל, הורשע כאמור בניהול ארגון פשע. לפי כתב האישום, אבי רוחן עמד בראש קבוצה עבריינית שחברה לארגון הפשיעה של אברג'יל ומאיר, אחיו הבכור של אברג'יל, כיוון ופיקח על פעילותו הפלילית של הארגון ופעל ליצירת קואליציות עם קבוצות עברייניות שונות. הוא הודה במסגרת עסקת טיעון בכתב אישום מתוקן בעבירה של קשירת קשר לביצוע פשע בגין חלקו באירוע אלימות שונים. נגזרו עליו 8.5 שנות מאסר בפועל.

נאשם נוסף, מוטי חסין, שימש איש ביצוע אלים ואיש אמונו של אברג'יל והיה מקורב לו באופן אישי. חסין הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בכך שקשר עם אברג'יל ואחרים קשר במטרה לגרום למותו של דוד ביטון ("דיידונה") בדרך של "כיפה אדומה".

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן