מבזקים

הפקרות מוחלטת: גם ילדים חולים רשאים לבוא לבתי הספר ללא בדיקה בייתית

הסוף אפילו לבדיקות הביתיות. משרד החינוך הודיע ביום חמישי כי התלמידים שאין בידם ערכה ומרגישים טוב יוכלו להגיע לבתי הספר מבלי להיבדק. מדובר במאות אלפי תלמידים.
המשמעות המעשית של ההודעה היא כי משרד החינוך מוותר לחלוטין על פיקוח כלשהו על מצבם הבריאותי של התלמידים המגיעים לבתי הספר.
ההודעה הנלווית נמסר לפיה "לתלמידים שיש ברשותם ערכה יבצעו בדיקה וידווחו על כך בפורטל" הפעם חסרת כל משמעות.
בכך מתבטל מעשית מתווה הבידודים החדש שנכנס לתוקף ביום חמישי ולפיו כל התלמידים היו צריכים לבצע בדיקת קורונה לפני ההגעה למוסדות החינוך, וכך עליהם לעשות החל מהשבוע הבא בכל ראשון ורביעי.

ההתנהלות הזו של הממשלה הנתמכת על ידי ראש הממשלה בנט, שר הבריאות הורוביץ ושרת החינוך שאשא ביטון, מנוגדת לאזרה של הממונה על בריאות הציבור. על כך אומרת יו״ר הסתדרות המעבדות, אסתר אדמון: ״אלרעי פרייס נאמנה למקצוע ולתפקיד. הממשלה בחרה לא לעשות כלום, המחקרים מראים על נזק לילדים מחלימים קורונה. הורים, אתם בוחרים לקחת את הסיכון?״

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש התנגד למתווה והסביר: "העלייה במספר החולים הקשים והמונשמים נמשכת. העומס הגבוה בבתי החולים הביאה אותי להמליץ לדחות את מתווה החינוך בשבוע נוסף".

גם ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא ומ"מ יו"ר הר"י הצטרף הבוקר ואמר, כי"שוב משתלחים ללא רסן בד״ר שרון אלרואי פרייס הממלאת את תפקידה המקצועי כשומרת סף ומתריעה על סכנות הפסקת הבידודים. זוהי חובתה המקצועית כרופאה האמונה על בריאות הציבור בישראל ואסור שיתנהל מולה קמפיין אלים במטרה להשתיק אותה.

אני קורא לראש הממשלה ולשר הבריאות להגן על גורמי המקצוע במשרד הבריאות. אתם ואנחנו רוצים שימשיכו להביע דעתם ללא מורא!

״והנה גם מתברר, שלמרות זמן ההיערכות של מערכת החינוך מאז ההחלטה על המתווה, אין מספיק ערכות בדיקה וממשלת ישראל מפרה את המתווה שלה עצמה ומורה לילדים להגיע הבוקר לבתי הספר והגנים ללא בדיקה. ככה לא מגינים על בריאותם של הילדים".

יצויין שבדיון עם רה"מ, הציגה  ד"ר שרון אלרעי פרייס נתונים על נזקי הקורונה והשפעתם על הילדים:
"עד כה 220 ילדים עם פימס בישראל.
55% אושפזו בטיפול נמרץ.הרוב ללא מחלות רקע. עד כה 2 נפטרו, ועוד תינוקת עם נזק מוחי. אני רוצה שירשם בפרוטוקול שאני מתנגדת למתווה״.

עניין מרכזי

כל העידכונים ומה שמאחוריהם – עכשיו גם בפייסבוק. ‏https://www.facebook.com/164336083599220/posts/4935588983140549/

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן