מבזקים

אובמה חיסל את בן לאדן וביידן את מנהיג דאעש

אובמה חיסל את מנהיג אל קאעידה בן לאדן באפגניסטן כשביידן היה סגנו ועכשיו ביידן חיסל את מנהיג דאעש שהסתתר בסוריה. יותר מהחיסול עצמו מעבירה ארצות הברית תחת השלטון הדמוקרטי מסר חד משמעי לרוסיה, לאיראן, לסינים ובמקביל לבנות בריתה גם במזרח התיכון כי אמריקה ממשיכה להיות השריף של העולם ומי שממעיט בכוחה עלול לשלם על כך ביוקר.

בכיר בבית הלבן אמר הלילה לכתבים כי מותו של מנהיג דאעש, אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, מהווה "נקודת ציון". לדברי המקור ארה"ב הייתה בקשר עם כל השותפות שלה לקואליציה נגד הארגון מאז מותו של קוריישי בפשיטה האמריקנית בצפון סוריה.

בישראל הביעו שביעות רצון גדולה ממבצע החיסול בצפון סוריה. עיראק הודיעה שהיא העבירה את המודיעין המדוייק על מקום הימצאו של יעד החיסול והפעולה נרקמה לאחר הכנות מדוקדקות. ישראל קיבלה התרעה לקראת הפעולה וצה״ל היה ערוך להתערב אם העסק היה מסתבך והיה צורך בכך.

ראש הממשלה בנט בירך על הפעולה וציין שהעולם הוא היום מקום בטוח יותר עם חיסולו של מנהיג דאעש. "העולם הוא מקום בטוח יותר עכשיו, כשמנהיג דאעש, אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, חוסל.

אני רוצה לברך את בת בריתנו, ארצות הברית, ואת החיילים האמריקנים האמיצים על המבצע הנועז. עלינו להמשיך את המלחמה הגלובלית נגד טרור בחוזק ובנחישות", אמר בנט.

שר הביטחון בני גנץ אמר לכתבים בטרם סיים את ביקורו בבחריין כי "זו פעולה חשובה ואמיצה מאוד. בפעילות מבצעית מרשימה, האמריקנים העבירו מסר חשוב מאוד לעולם – כאשר ארצות הברית רוצה היא יכולה", אמר גנץ.

"הפעולה הזו משדרת מסר חשוב למזרח התיכון. שיטת הפעולה של ארצות הברית כאשר היא מחליטה זה לעשות פעולות גדולות, והמסר שכאשר יש נחישות אופרטיבית אסטרטגית יש גם דרכים לבצע אותה".

חיסולו של מנהגי דאע"ש התאפשר אומנם בניצול הזדמנות מבצעית, שהתאפשר באמצעות מודיעין שהעבירו לה מקורות עיראקיים אבל במערכת הביטחון יש גורמים המעריכים כי הבחירה לפעול באזור נוח מבצעי יחסית לאמריקנים בסוריה במחוז אידליב, ולבחור כיעד את דאע"ש, אינה מקרית.

במסיבת עיתונאים שערך בני גנץ התייחס גם לסיכום הביקור הקצר וההיסטורי בבחריין: "הנוכחות האמריקנית כאן בבחריין באזור כולו יוצרת עוגן אסטרטגי במזרח התיכון, כפי שראינו בביקור בצי החמישי האמריקני שמוצב בבחריין".

לגבי חשיבות ההסכם הוסיף גנץ: "הסדרת שיתוף הפעולה עם בחריין תאפשר לנו לייצר פורומים וקבוצות עבודה שיתנו מענה לצרכים האופרטיביים של שתי המדינות- הקשר איתה חשוב ומשמעותי. עם מדינות המפרץ ומדינות נוספות – המחנה המתון, היחסים הפורמלים שנוצרו מאפשרים לנו להתכנס ולפעול מול איומים משותפים", אמר גנץ, כשהוא מתכוון בעיקר לאיומים שמציבה איראן על יציבות האזור.

״עניין מרכזי״

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן