מבזקים

דיזנגוף ת״א: המחבל שלף אקדח, רוקן מחסנית, הרג ופצע אנשים בלי הפרעה, הסתובב, הסתלק והמדינה בטירוף

נמשכים המאמצים לאתר את המחבל שביצע ביום חמישי בערב את הפיגוע ברחוב דיזנגוף בתל אביב. אדם אחד, מצוייד בסך הכל באקדח הצליח לרוקן מחסנית אחת לפחות בירי מאקדחו בפאב הומה אדם מבלי שאי יעצור אותו. הוא הרג לפחות שני אנשים ופגע בעשרה והסתלק באין מפריע.

כך סיכמה המשטרה את האירוע:

*סיכום פיגוע ירי דיזנגוף- עד כאן*

בשעה 21:01 התקבל דיווח על אירוע ירי ברחוב דיזנגוף 148. כוחות משטרה שוגרו בשעה 21:02 והגיעו לזירת האירוע ב-21:04.

מממצאי חקירה ראשוניים עולה חשד לפיו גבר, לבוש בגדים כהים שהגיע לבר ברחוב דיזנגוף 148, ירה לעבר מבלים במקום ונמלט.

מאות שוטרים, לוחמי מג"ב, יחידות משטרה מובחרות ולוחמי צה"ל, עסקו במשך שעות בסריקות לאיתור המפגע בסיוע מסוק, נפרסו מחסומים, ובוצעה פעילות חקירתית מודיעינית וטכנולוגית מקיפה במטרה לאתרו. עד כה, ללא תוצאות.

חוקרי זיהוי פלילי של משטרת ישראל עסקו באיסוף ראיות פורנזיות בזירה, שהועברו לבדיקות מעבדה, בכדי להתחקות אחר המבצע.

כתוצאה מהירי נהרגו שני אזרחים (27, 28),ארבעה פצועים במצב קשה (ירי), שני פצועים באורח בינוני (ירי), 4 פצועים במצב קל, 3 נפגעי חרדה.

*משטרת ישראל קוראת לציבור להמשיך בשגרת החיים, להימנע מהתקהלויות, לגלות ערנות רבה ולדווח למשטרת ישראל על כל חשד.*

כל הנתקל באדם העונה לתיאור מתבקש להתקשר למוקד 100 של משטרת ישראל.

קודם דיווחנו:

אירוע ירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב. יש נפגעים. לפחות 15 בני אדם נפגעו, בהם שני הרוגים מירי ביום חמישי בערב במרכז תל אביב. הירי היה ברחוב דיזנגוף בפאב הממוקם במספר 149. מחבל חמוש באקדח נכנס לפאב עמוס מבלים שלף אקדח ירה, הרג לפחות שני בני אדם, פצע נוספים והסתלק. כוחות גדולים של משטרה, יס״מ, ימ״מ וסיירת מטכ״ל סרקו את הסביבה כולה במשך שעות במטרה לעצור את המחבל.

סמוך לשעה 21:00. לפי הדיווח, ישנם לפחות חמישה נפגעים בכמה זירות – ובהן ברחוב נתן החכם וברחוב שץ. מצבם של שלושה מהנפגעים מוגדר קשה. המשטרה עדכנה כי נבדק חשד לפיגוע. עדת ראיה שהיתה בפאב האמור אמרה כי ראתה את המחבל שהיה לבוש שחורים וצעק ״אללה אכבר״. הירי גרם פאניקה ואלפים נסו על נפשם מהרחוב העמוס וסביבתו.

המחבל ירה ונעלם  הוא לבש חולצה קצרה שחורה, מכנסיים שחורים ותיק גב כחול. אפשר שמדובר בפלסטיני מצפון הגדה.

הציבור מתבקש להתרחק מהאזור
יש להסתגר בבתים ולא לעמוד בחלונות
יש לתת לשוטרים לבצע את עבודתם
חשיבות עליונה להישמע להנחיות השוטרים. מבקשים שסקרנים לא יגיעו. הזירה עדיין פעילה ויש סכון משמעותי, כל אירוע חריג להתרחק ולדווח מיידית למוקד החירום של המשטרה.

מארק מלפייב, צעיר בן 27 שנפצע הערב (חמישי) בפיגוע הירי הקשה ברחוב דיזנגוף בתל אביב שבו נרצחו לפחות שני בני אדם, שחזר ממיטתו בבית החולים את שאירע, ואת רגעי האימה כשהמחבל פתח באש.

"ישבנו ב'צינה', הלכתי צפונה ועברנו ליד בר, כשלפתע מחוץ לבר התחילו יריות", סיפר. "ראיתי שהחלון מתנפץ ופתאום אנשים התחילו לרוץ. הרגשתי פגיעה בגב, אבל לא ידעתי שיש שם פגיעה. הלכתי ואז הרגשתי מלא דם, ראיתי דם, התחלתי לרוץ ואז פניתי ימינה".

"חבר הסתכל, ראה שאני מלא דם, השכיב אותי והזמין אמבולנס", הוסיף. "גם השכנים עזרו לי, הכניסו אותי לבית. בינתיים החזיקו לי בגב כדי לעצור את הדם. בהמשך האמבולנס הגיע, לקח אותי לבית החולים ופה עשו לי את הבדיקות. אני מרגיש בסדר, אבל כואב לי בגב".

מנכ"ל מד"א אלי בין דיווח כי אירוע הירי בתל אביב התרחש בחמש זירות שונות. המשטרה  קוראת לאזרחים לשמור על עירנות ולהתקשר בכל חשד העולה בקשר להתרחשויות.

לדברי מנכ״ל מד״א, מצבו של נפגע אחד באורח אנוש, שניים נוספים קשה ושניים באורח בינוני.

ממשיכים לעקוב ולדווח.
עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן