מבזקים

חיל ההנדסה חוסם דרכי מעבר המשרת מערך הסעות לשב״חים מהגדה

חיל ההנדסה החל בעבודות הנדסיות מקיפות לאורך קו התפר, מצפון השומרון עד אזור קלקיליה, במטרה להקשות ככל האפשר חצייה של שוהים בלתי חוקיים וגורמי טרור מהגדה לתחום הקו הירוק.

מצה״ל נמסר כי "המטרה שלנו היא לגדוע את גל הטרור, את ההשראה והניסיונות לחקיינות במיוחד לקראת ליל הסדר וחול מועד. ההנחיות שיורדות מהרמטכ"ל למטה הם אפס חציות בקו התפר".

במקביל, פועלת אוגדת יהודה ושומרון מבצע נרחב נגד מערך ההסעות להעברת פועלים פלסטינים מהגדה המערבית לעבודה בישראל בניגוד לחוק זאת במטרה לקטוע את הטרור ובברקע המתיחות הביטחונית.

בשבועיים האחרונים קיימו לוחמי גדוד האיסוף הקרבי מארבים לרכבי ההסעות, תצפתו בכמה מוקדים וצילמו כלי רכב ומעורבים שונים. במקביל, חיילי מודיעין הקליטו שיחות. כוחות המשטרה, מצידם, השלימו את המעקב מצידו השני של קו התפר. כך נחשף מערך הכולל צוותים פלסטיניים שאחראים על השחתת הגדר במוקדים רבים; תצפיתנים; בעלי חברות הסעה בצד הפלסטיני והישראלי (ביניהם ערבים-ישראלים מאום אל-פחם וברטעה) שמתואמים ביניהם על סידור ההסעות והמחירים; מנהלי צוותים שמקבלים את ההזמנות מהפועלים הפלסטינים ומתאמים דרכי הגעה ולוחות זמנים; גובי כספים; נהגים ועוד. לוואלה! נודע כי ביומיים האחרונים נעצר מספר דו ספרתי של חשודים במעורבות במפעל ההסעות, ביניהם שבעה חשודים "בכירים" שניהלו את המערך משני עברי קו התפר, והוחרמו מכשירי טלפון וציוד.

בצבא ובמשטרה טוענים כי "מדובר במכונת הסעה מסועפת ומנוהלת היטב הגובה עשרות שקלים לכל הסעה מהבית בגדה ועד מקום העבודה בישראל.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן