מבזקים

מומחי משרד הבריאות ממליצים לחייב שוב עטיית מסיכות במקומות סגורים

נוכח הזינוק המחודש במספר הנדבקים בקורונה בישראל קיים היום  צוות הטיפול במגפות של משרד הבריאות דיון מיוחד שבו נדונה בין היתר האפשרות להיערך לתחילת קמפיין לחיסון חמישי למבוגרים מעל גיל 60.

לפי שעה הוחלט להמנע מן המהלך הזה את המומחים ממליצים לראש הממשלה ולשר הבריאות להחזיר את החובה לעטות מסיכות במקומות סגורים. ההמלצה מגיעה בצל העלייה החדה בתחלואה בקורונה שכמותה לא היתה מאז חודש אפריל.

ממונה הקורונה סלמן זרקא אמר כי "נראה שהחל בישראל גל חדש של תחלואה. זהו גל ה-BA.5", אמר זרקא בכנס Medicine2042. ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ קיימו בצהריים דיון עם בכירי משרד הבריאות, בסיומו החליט בנט כי בשלב זה לא יהיה שינוי במדיניות.

השר הורוביץ אמר בדיון כי הוא מציע להימנע מטרמינולוגיה של גלים. זו מחלה ויש לה עליות וירידות כל הזמן". הוא הוסיף כי משרד הבריאות צפה את העלייה וציין כי "מערכת הבריאות יודעת להכיל את זה״.

בהודעה מטעמו של בנט נכתב כי בשלב זה הוחלט לתגבר את ההגנה על האוכלוסייה המבוגרת, ולחדד את ההמלצה למבוגרים ולאנשים בסיכון לעטות מסכה במקומות סגורים. עוד נמסר יימשך המעקב והניטור אחרי הנגיף באמצעות מערכות הביוב.

״עניין מרכזי״

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן