מבזקים

נסראללה בוחן את לפיד – כך מפרשים בארץ את שיגור המל״טים לעבר אסדת הגז ״כריש״

4B918176-EE2E-4F4F-BB80-E850102D53DA

ראשי המדינה, ראש ממשלת המעבר לפיד, ראש הממשלה החליפי בנט ושר הביטחון גנץ דנים בתגובה הנכונה בעקבות שיגור כמה כלי הטיס לעבר אסדת הגז הטבעי "כריש" בלב ים. גורמי צבא ומודיעין מבררים את מהות הפעולה של החיזבאללה ובעיקר האם מדובר במהלך חד פעמי מיקרי או החרפה מודעת של המתיחות במטרה לבחון את הממשלה הישראלית החדשה בראשות יאיר לפיד.

זה קרה בשבת:

חיזבאללה שיגר בצהריים שלושה כלי טיס בלתי מאוישים לאסדת ״כריש״ שעדיין אינה מפיקה גז, במטרה לבצע פעולת ראווה. אחד הכטב"מים יורט בעזרת מטוס קרב, שני האחרים יורטו לראשונה על ידי טילי ברק של ספינת הטילים אח"י אילת. המהלך של החיזבאללה מגיע דווקא על רקע ידיעות על הסכמה אפשרית בין ישראל ללבנון על ניצול מאגרי גז טיבעי בים.

ביום שישי דאג לפיד להבהיר במעשים כי כניסתו ללשכת ראש הממשלה אין משמעותה שינוי בהתנהלות הצבאית. הפעולה הראשונה שיוחסה לישראל תחת לפיד היתה הפצצת מטרה בצפון מערב סוריה. עתה, הציב נסראללה אתגר נוסף בפני לפיד והשאלה היא מה יוחלט לעשות בשטח.

בצבא אומרים בעקבות הפעלת המל"טים נגד אסדת "כריש" כי בהחלט מרחף החשש שבפעם הבאה ינסה חיזבאללה לשלוח כלי טיס לא מאוישים רבים, שכן הפעלתם זולה משמעותית מזו של המיירטים הישראליים. אפשרות נוספת היא שליחת מל"ט שנושא חומר נפץ. עם זאת, גורמי ביטחון הבהירו כי פעולה כזו אינה מהווה איום משמעותי על האסדה, אלא נזק נקודתי ופגיעה בתחושת הביטחון של המפעילים.

דובר צה"ל תא"ל רן כוכב אמר ביום ראשון כי לישראל היה מודיעין מוקדם בנוגע לשיגור ומערכת הביטחון הייתה מוכנה אליו. "מערכות הגילוי עקבו לאורך כל טיסת המטוסים", אמר כוכב ברדיו, ״הם טסים באופן יחסי בגובה נמוך, אלה מטוסים שלא טסים כל כך מהר, אבל קשה מאוד לגלות אותם. אבל מערכות הגילוי המתוחכמות שלנו גילו אותם, וכאן מתבצע למעשה נוהל קרב".

עוד אמר דובר צה"ל כי "זה אינו שטח מריבה וגם נסראללה יודע את זה. גם 'כריש', גם 'לווייתן', וגם כל המים הכלכליים כולם הם בשטח הישראלי – חיזבאללה מנסה לפגוע בריבונות הישראלית בכל מיני דרכים".

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן