מבזקים

ראש הממשלה לפיד מתארח בארמון האליזה בפריז

3A0E9DCE-7813-4364-A1F8-89F1CDEC0D8A

ראש הממשלה יאיר לפיד יצא לביקור ממלכתי ראשון כמנהיגה של מדינת ישראל. הוא ייפגש בפריז עם הנשיא מקרון יבקש ממנו להעביר מסר לממשלת לבנון. לדבריו, "חיזבאללה משחק באש" ומסכן את היכולת של לבנון להגיע להסכם לפתרון המחלוקת סביב הגבול הימי ומאגרי הגז. מקרון מקיים קשרים קרובים והדוקים עם נשיא לבנון מישל עאוון וראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי.

בישראל מקווים כי לחץ צרפתי על לבנון יסייע למשא ומתן העקיף אותו מנהל השליח האמריקני עמוס הוכשטיין בין ישראל לבין לבנון על פתרון המחלוקת סביב הגבול הימי. בשבועות האחרונים חלה התקדמות במשא ומתן העקיף עם לבנון והדגישו כי גם ארצות הברית, גם ישראל וגם לבנון סבורות שניתן להגיע להסכם עד חודש ספטמבר.

פקיד ישראלי בכיר ציין כי הסוגיה הלבנונית צפויה לתפוס מקום מרכזי בשיחות בין לפיד לבין מקרון, במיוחד לאחר האירוע שבו הופלו שלושה מל"טים של חיזבאללה שהיו בדרכם לאסדת הגז "כריש" בים התיכון. לדברי הפקיד הבכיר, לפיד יציג למקרון חומרים מודיעיניים חדשים שיסבירו כיצד חיזבאללה מסכן את שלמות לבנון וביטחונה. עוד נאמר לכתבים: ״נרצה שנשיא צרפת ישתמש בקשריו כדי להבהיר לממשלת לבנון שאנחנו רוצים להשלים את המשא ומתן על הגבול הימי ומאגרי הגז אבל לא נעשה זאת תחת איומי חיזבאללה. נרצה שמקרון יעביר ללבנון את המסר שיש תנאים טובים להגעה להסכם וכדאי לנצל את הזמן שעומד לרשותנו", אמר הפקיד הבכיר.

חשוב להדגיש כי אתמול מתחו ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי ושר החוץ הלבנוני עבדאללה בוחביב ביקורת על חיזבאללה והדגישו כי שיגור המל"טים הייתה "פעולה בלתי מקובלת, שחושפת את לבנון ואת המשא ומתן על הגבול הימי לסיכונים מיותרים".

הפקיד הבכיר הוסיף כי לפיד יאמר למקרון שהאסדה חשובה להפקת גז שישמש לא רק את ישראל, אלא גם תגדיל את הפוטנציאל לייצוא גז לאירופה דרך מצרים כדי לסייע בהתמודדות עם משבר האנרגיה.

המבוי הסתום בשיחות הגרעין בין איראן לבין ארצות הברית ומעצמות אירופה יהיה גם הוא נושא מרכזי בפגישה. הפקיד הבכיר אמר כי לפיד ידגיש בפני מקרון שיש לקבוע דד-ליין לסיום המשא ומתן עם האיראנים ולא לאפשר להם להמשיך ולבזבז זמן.

הפקיד הבכיר ציין כי לפיד ידון עם מקרון על הצורך לגבש תוכנית משותפת להגברת הלחץ על איראן בתרחיש שבו אין הסכם גרעין. "יש חשיבות שיהיה קמפיין לחץ מסונכרן נגד איראן וחשוב לנו להבין מה הדברים שהם מוכנים לעשות כמדינה ויחד עם בריטניה וגרמניה", אמר הפקיד הבכיר.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן