מבזקים

פגישת ביידן – לפיד היתה חיובית וידידותית

91F948B6-2CE1-4D00-9DF1-DCC54EC8F53D

פגישתם של ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארצות הברית ג׳ ביידן נמשכה כ-50 דקות, והתקיימה במלון וולדורף אסטוריה בירושלים. בתום הפגישה אמר ביידן כי השניים שוחחו על הידידות האישית שנרקמה ביניהם, וכי "בשיחה כנה" שקיימו התחייב בשם הממשל האמריקני לביטחונה של ישראל.

"דיברנו על הבעיות וההזדמנויות שיש במזרח התיכון, וגם על השיחה שנקיים עם הודו ואיחוד האמירויות", אמר ביידן בתום הפגישה, שציין כי שוחח עם לפיד גם על בייסבול אמריקני. לפיד ציין כי בשיחה עסקו השניים גם בסעודיה, ובצורך להקים קואליציה של מדינות מתונות במרחב שיעמדו מול איראן. "דיברנו על האיום האיראני", הוסיף רה"מ. "אנחנו חושבים שזה לא עניין רק של ישראל, אלא עניין עולמי".

גורם אמריקני בכיר אמר אמש בתדרוך לכתבים המלווים את הנשיא כי ההצהרה ההיסטורית שתיחתם היום עם לפיד מאשררת את היחסים המיוחדים עם ישראל – ומרחיבה את המחויבות הביטחונית של וושינגטון כלפי ירושלים. "ההצהרה מדגישה את הפעולות האיראניות שמערערות את היציבות האזורית, בדגש על האיום כלפי ישראל, והיא מחייבת אותנו לעולם לא לאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני", אמר הגורם.

למרות המחלוקות המשמעותיות בין ישראל לארצות הברית בכל הנוגע לאסטרטגיה מול האיראנים לקראת חידוש הסכם הגרעין, הגורם התעקש כי השיחות בנושא אינן מתוחות, גם לא בהשוואה לתקופה שבה הנשיא לשעבר אובמה חתם על ההסכם. "אנחנו מחויבים לעבוד יחד כדי להיאבק בתוקפנות האיראנית", הדגיש הגורם. "אנחנו מאוד מתואמים עם הממשלה הישראלית בעניין".
הוא ציין כי "הדלת שלנו פתוחה לדיפלומטיה, ואם איראן רוצה לחתום על העסקה, כבר הבהרנו שאנחנו מוכנים לכך. אם היא תסרב, נמשיך עם הסנקציות ונגביר את הבידוד המדיני על טהרן. כפי שהנשיא כתב במאמר בוושינגטון פוסט, ארה"ב בנתה קואליציה של 30 מדינות נגד איראן, כך שהפגישות שלנו עם הישראלים מתקיימות ברוח טובה".

כמו כן, הגורם הדגיש כי ההצהרה נועדה גם לחזק את התמיכה בהסכמי אברהם שנחתמו בתקופתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, וקוראת להרחיב את שילובה של ישראל במרחב, מה שהוגדר כמטרת ביקורו של ביידן לפני נסיעתו לסעודיה.

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן