מבזקים

בסופו של דבר שנת הלימודים נפתחה כסידרה

43B074CA-0DD9-4C12-9C92-3204023D48C7

כמעט שני מיליון וחצי ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר פתחו את שנת הלימודים לאחר שכמו תמיד, ההסכמים וההסכמות הושגו רק ביממה שלפני הצלצול הראשון.  זו דרכה של ההתנהלות האנושית בעיקר בישראל. החלטות משמעותיות מתקבלות רק תחת לחץ וברגע האחרון.

בשל המשבר תהיה ההערכות לשנת הלימודים החדשה תוך כדי תנועה ועם הכנות לקויות בשל הסכסוך בין ארגוני המורים לאוצר. לכן רק עכשיו מתקיימת היכרות עם צוותי החינוך החדשים וחשיפת תקנונים ומערכת השעות השנתית. במשפחתונים המפוקחים לא יפתחו את השנה בשל שביתת הצוותים.

הנשיא יצחק הרצוג כתב:

לתלמידות ולתלמידי ישראל היקרים שקוראים את השורות האלה אני רוצה לספר סוד. שנת לימודים היא לא ריצה למרחקים קצרים, אלא מרתון. צריך לתכנן לטווח ארוך ולהיות מוכנים לעבוד קשה, ולחדש את הבטחת ההצטיינות בכל יום, בכל בוקר. שלא תדהה, שלא תדעך. אין ברירה, כדי לקצור את פירות ההצלחה – צריך לחרוש את אדמת הקריאה, הכתיבה והתרגול.

עם כל רוח היזמות המפעמת והידועה, ומה שמכונה החוצפה הישראלית, לפעמים אנחנו שוכחים שגם המורשת הזו, של העבודה הקשה שמובילה להצטיינות, היא מורשת ישראלית.

הרי זו היתה הרוח של האנשים שהקימו את המדינה הזאת, בעמל וביגיע כפיים, ובונים אותה מדור לדור. וכמו אז כך גם היום – כדי להצליח להתמודד עם האתגרים הבלתי רגילים שניצבים לפתחנו, אנחנו פשוט חייבים להיות הכי טובים. צעד לפני כולם.

זה מה שאני מבקש, ומאחל, לכלל תלמידות ותלמידי ישראל, ולמעשה לכולנו: שמורשת ההצטיינות הישראלית תהיה נר לרגלינו בכל השדות ובכל התחומים. שנשכיל להבטיח לעצמנו שהשנה עושים את המיטב, וגם ליישם – ב־1 בספטמבר, ובכל אחד מימות השנה שיבואו אחריו.

שנה טובה, מלמדת, מעשירה, מתוקה ומוצלחת.

 

״עניין מרכזי״

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן