מבזקים

עוד מתקפת מל״טים איראניים הונחתה על מטרות בקייב

6A7D8D97-58C0-4F82-83AF-7B666F27079E

מתקפת מל"טים מתאבדים נרחבת היתה היום על קייב, בירת אוקראינה. מדובר במהדורה נוספת של מתקפת כלי טייס חמושים במתרסקים על מטרות באזור שבצ'נקו שהיה גם יעד למתקפה הרוסית הקודמת לפני שבוע.

בדיווח של ראש העיר קייב נאמר כי "כוחות חירום והצלה נשלחו לזירה. האזעקות נמשכות ואנו מבקשים מהתושבים להישאר במקלטים. מספר בתי מגורים נפגעו". לפי שעה לא דווח על נפגעים. ראש לשכתו של הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי, אנדריי ירמאק, מסר: "הרוסים חושבים שזה יעזור להם, אבל פעולות שכאלו רק הם רק פרפורי גסיסה".

קייב טוענת כי מוסקבה הגבירה את השימוש במל"טים מתאבדים שסופקו על ידי איראן בתקיפות על קייב, אודסה, זפוריז'יה וערים נוספות ברחבי המדינה בשבועות האחרונים. הנשיא זלנסקי טען כי רוסיה הזמינה מאיראן 2,400 מל"טים מסוג שאהד-136. ה"וושינגטון פוסט" דיווח אתמול כי בנוסף למל"טים מתאבדים, איראן צפויה להעביר לרוסיה טילי קרקע-קרקע עבור הלחימה.

המתקפה היא חלק מן האסטרטגיה החדשה של המפקד הרוסי החדש של צבא הפלישה התוקף מטרות צבאיות גם באזורים אורבניים שקודם לכן לא הוטרדו. הרשויות במדינה דיווחו על טיל שפגע במתקן אנרגיה באזור דניפרופטרובסק וגרם לשריפה גדולה. מערכות ההגנה יירטו לפחות שלושה טילים.

ומנגד, נמסר ברוסיה על מתקפות אוקראיניות בעיר הרוסית בלגורוד, השוכנת בסמוך לגבול בין המדינות. על פי הדיווח, כ-16 רקטות שוגרו לעבר האזור.

לפי הערכות מודיעין מערביים, איראן מתכננת משלוח ראשון של שני טילים בליסטיים איראניים ידועים לטווח קצר המסוגלים לפגוע במטרות למרחקים של 300 ו-700 קילומטרים. אם יתבצע, זה יהיה המשלוח הראשון מסוגו לרוסיה מאז תחילת המלחמה.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן