מבזקים

הגופה הוחזרה מג׳נין תודות לפעילות נחושה של הרשות הפלסטינית

482B3A5C-F788-4B22-A4C2-A3F949625F87

גופת הצעיר הדרוזי מדליית את כרמל שנהרג שלשום בתאונת דרכים בג׳נין וגופתו נחטפה מבית החולים המקומי הוחזרה הלילה לישראל בהובלת מתאם פעולות הממשלה בשטחים האלוף רסאן עליאן.

שר הביטחון בני גנץ: ״אני מבקש להביע הערכה לרשות הפלסטינית על פעולתה להשבת טירן פרו ז"ל למשפחתו. מדובר בצעד הומניטארי בסיסי לאחר פעולה שפלה ובלתי אנושית. אני מבקש להודות לכוחות הביטחון ולכלל הגופים, המנהיגים והנציגים שפעלו בנחישות להשבתו. תנחומיי הכנים למשפחתו שגילתה גדלות נפש ומנהיגות ברגעים קשים״.

גורם בטחוני בכיר מסר פרטים על הפרשה בשיחה עם כתבים צבאיים והסביר כי "זו פרשה שבבסיסה היא פרשה הומניטארית במסגרתה שני חברים נכנסים לג׳נין, הם מעורבים בתאונת דרכים קשה. הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון לקחו את הארוע הזה כמבחן לפתור בעיה מורכבת דווקא בעיר ג׳נין. הרשות הוכיחה כאן משילות ואחריות, וזה כשאנחנו בתקופה מורכבת ביטחונית וחווים פיגוע בירושלים".

"לא ניהלנו משא ומתן עם חוטפי הגופה", הדגיש, "העברנו דרישה חד משמעית: או שיחזירו את הגופה או שנחזיר אותה בשיטות שלנו. היו רגעים שאתה מאבד תקווה וגם אתמול בערב היינו קרובים להחזרת הגופה אבל זה לא צלח". הגורם הוסיף: "לשמחתי הרבה בשיתוף פעולה עם הרבה גורמים שיכנענו למסור את הגופה. לא נתנו שום דבר בתמורה לחוטפים".

עוד ציין כי "המשפחה ראתה את החמושים חוטפים את הבן. אנחנו נמצה את הבדיקה שלנו באשר למה אירע בבית החולים. הגדרנו לעצמנו מטרה להחזיר כמה שיותר מהר את הגופה. לא היתה שום בקשה שהחמושים הפנו. היו פוסטים שהם ביקשו שיחרור גופות מחבלים אבל לא התייחסנו לזה".

לדבריו, הרשות הפלסטינית היתה במבוכה ורצתה לסיים את הארוע הזה. "עשינו סנקציות כלכליות וג׳נין החלה לשלם מחיר. הבהירו להם שבסוף תהיה פעולה שהחמושים או ימותו או ייעצרו. החמושים איבדו תמיכה וקרדיט במחנה הפליטים בג׳נין. החמושים החוטפים היו ערבוב של ארגוני טרור – חמאס, הג'יהאד האיסלאמי וחללי אל אקצא. הם חשבו שטירן כחייל צה״ל וזה היקשה על המצב".

"הציפייה מהרשות הפלסטינית, שמסגירה ישראלים שנכנסו לשטחי A, או במקרה של המשפחה שנכנסה לעיר העתיקה בשכם, הוא שהם ילמדו מהאירוע הזה", הדגיש, "המרחב של ג'נין, וחוסר המשילות בה הקשו על פעילות הרשות, שהיתה צריכה הם היו צריכים לחץ שלנו לפעול. היינו שמחים שהם היו פועלים כבר בשעה הראשונה". הוא ציין עוד: "פלסטיני שדיברתי איתו אמר לי שזה אסון אנושי לרשות הפלסטינית. הרשות ידעה שאם תיכשל בהחזרת הגופה – לא תהיה לה לגיטימציה לפעול בג'נין גם בעתיד".

עוד מסר הגורם הצבאי: "היתה כאן פעילות מול אנשי תנזים בכירים במחנה הפליטים ג'נין שישבו עם החמושים שהחזיקו את הגופה, והם שיכנעו אותם לשחרר את הגופה בין 5-6 שעות. זו היתה פעולת שיכנוע והחמושים הודיעו איפה הגופה. בהמשך, היא הועברה לבניין המודיעין הכללי בג'נין, ואז הועברה באמבולנס ובליווי שוטרים פלסטינים לידינו". הוא סיכם כי "אנשים מרגישים בנוח, וחשים ביטחון להיכנס באלפיהם לג'נין. מדובר בכ-3,000-4,000 בני אדם שנכנסים מדי יום, וכ-7,000 בסופי השבוע. הם ערבים ישראלים שעושים קניות ומתקנים רכבים".

מושל ג׳נין הדגיש כי השמועות לפיהן הצעיר הדרוזי נחטף מבית החולים בעודו בחיים אינן נכונות  לדבריו, הוא הגיע חבית החולים ללא רוח חיים.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן