מבזקים

הומלס קפא למוות בעכו – האם אפשר להילחם בתופעה?

507C624F-956B-47A7-9444-869B51DB1004

ארצות הברית מתמודדת כבר שנים עם תופעה מתרחבת והולכת של הומלסים המתגוררים באוהלים ברחובות שלמים בערים הגדולות. באמריקה קל מאוד להפוך להומלס. 92 אחוזים מהאמריקנים חיים מפיי צ׳ק לפיי צ׳ק, כלומר הם תלויים לחלוטין במשכורת השבועית שהם מקבלים. בלעדיה הם אינם מסוגלים לשלם את שכר הדירה וההוצאות הנילוות לחיי היום יום הכי בסיסיים.

הממשל הפדרלי איננו מפרסם נתונים מוסמכים על מימדי הבעיה כחלק ממדיניות התחרות החופשית, השוק הבלתי מבוקר והקפיטליזם האמריקני שהפך חזירי ואכזרי. עם זאת, ההסכמה הכללית היא שההומלסים הכרוניים הם אלה הסובלים מבעיות נפשיות וקשה מאוד לשקמם, יש הטוענים שזה אף בלתי אפשרי. ההערכה היא שכמות דרי הרחוב באמריקה מגיעה לכשני מיליוני בני אדם.

זהו גם עניין תרבותי. לא תמצא בארצות הברית במרחבי ההומלסים העצומים שבחוצות הערים אנשים ממוצא אסיאתי ומעט מאוד היספאנים אלא בעיקר את האדם הלבן ממוצא אמריקני, לעיתים ממשפחה טובה שהתמכר לסמים, חדל לעבוד, עבר לגור ברחוב וכבר מתרגל ונשאר שם אפילו ללא רצון לעבור למחנות מרכזיים מסודרים שמוקמים במקומות שונים. הם מרגישים הכי טוב ברחוב.

התופעה בעייתית בעיקר בתקופת מצוקה כלכלית ומשברים מן הסוג הקיים עתה בארצות הברית. בניו יורק הצליחו להתגבר חלקית על התופעה אבל זו עדיין בעיה לאומית שמטוטאת במתכוון מתחת לשטיח ולאיש אין עניין אמיתי לטפל בה. יצויין שהתופעה המדאיגה נדדה גם צפונה לקנדה ושם היא מורגשת בעיקר בשולי הערים הגדולות.

אצלנו בישראל מדובר בתופעה שולית לגמרי ובדרך כלל אלה אנשים הטעונים טיפול נפשי ופחות עניין כלכלי. ועדיין כשדר רחוב קופא למוות זה מצמרר. זה מה שקרה הלילה בעכו. הומלס קפא למוות בתחנת אוטובוס שבה הוא בחר לללכת לישון. האיש כבן 53 נמצא הבוקר (חמישי) ללא רוח חיים בתחנת אוטובוס ברחוב נתיב חטיבת גולני בעכו.

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו את האיש עם סימני היפוטרמיה ונאלצו לקבוע את מותו.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן