מבזקים

איראן מחדירה סוכני טרור לארה״ב דרך מקסיקו כמסתנני עבודה

9F6CB90F-42DD-4040-AB9B-BD60E3D09231

הביון האמריקני נעזר במקבילו ממדינה ידידותית במזרח התיכון במטרה להיאבק בתופעה חדשה ומסוכנת: איראן מחדירה סוכני טרור פיזי והתססה דתית לארה״ב באמצעות הפירצה שמנוצלת על ידי מהגרי עבודה החודרים בנקל לארצות הברית מבעד לגבול הפרוץ עם מקסיקו.

היום דווח על מעצרו של סוכן איראני בן 29, אלירזה היידארי, שנלכד בשבוע שעבר בידי המחלקה לביטחון הציבורי בטקסס, בזמן שעצרה את התנועה וחיפשה אחר מבריחי מהגרים בלתי חוקיים.

הדיווח הראשוני הופיע בכלי תקשורת בטקסס הרפובליקנית המנסה להילחם בפלישה ללא הצלחה גם בימי טראמפ. הסוכן האיראני היידארי הוברח ברכב יחד עם ארבעה מהגרים בלתי חוקיים נוספים, ונמצא בתא המטען של מכונית.

העצור כלול ברשימת המבוקשים בתחום הטרור של ה-FBI, שנקראו להתערב בחקירתו. בכיר לשעבר במועצה לאכיפת ההגירה והמכס, אמר כי מספר המהגרים הבלתי חוקיים שמצליחים להיכנס לארה"ב בשנים האחרונות, בעיקר דרך הגבול הדרומי, צריך להפחיד ולהרתיע כל אזרח אמריקני.

נשיא המועצה הלאומית לביטחון לאומי ברנדון ג'אד אמר כי ללא עבודתם הנאמנה של המחלקה לביטחון ציבורי בטקסס היידארי היה מסתובב חופשי ברחובות, ומהווה סכנה לביטחונם של אזרחי ארה"ב. טרם נמסרה תגובה רשמית מטעם ה-FBI בנוגע לחקירתו של היידארי.

ובינתיים איראן טוענת היום לראשונה כי ישראל היא האחראית לתקיפת המלטים במתקן הצבאי באיספהאן לפני ימים אחדים. סוכנות הידיעות האיראנית ISNA מצטטת את שגריר איראן לאו"ם שאמר היום כי ישראל היא האחראית למתקפת המל"טים שהתרחשה באיספהאן ואשר על פי ידיעות בלתי רישמיות כוונה נגד היכולת הצבאית האיראנית גם בגרעין וגם בטילים הבליסטיים והמל"טים.

מייד לאחר התקיפה בסוף השבוע צוטט בכיר איראני שאמר: ״אין לנו ספק כי מי שמשחק באש נגדנו יהיה הראשון להישרף אם יחליט להבעיר מלחמה אזורית". לדבריו, האינדיקציות מראות שישראל מעורבת בתקיפת המתקן ויש להמשיך לחקור את הנושא. הוא הוסיף שההערכה היא שהמל"טים שוגרו מתוך איראן בקרבת המקום שהותקף. לטענתו, התקיפה לא הייתה מוצלחת בניגוד למה שמנסים לטעון וזאת הסיבה שארצות הברית מתנערת ממעורבות בה.

במערכת הביטחון נערכים לאפשרות נקמה איראנית שתתבטא בפגיעה במטרות ישראליות בעולם כולל רצח תיירים, אנשי עסקים, בכירים ישראלים בחו"ל ובשגרירויות השונות. כמו כן נערכים לירי טילים או מל"טים שישוגרו מתימן או מסוריה לעבר ישראל.

״עניין מרכזי״

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן