מבזקים

ישראל משגרת משלחת סיוע לטורקיה ומעבירה ציוד גם לצפון סוריה

5AD58976-EE54-4AB7-98A3-99085E8FBD0E

שתי משלחות סיוע ישראליות יוצאות מיידית לאזור האסון בטורקיה. מדובר בסיוע הומניטרי רב, בשיתוף פעולה של שורת גורמי סיוע.

המשלחת הישראלית תימנה 150 אנשי חילוץ. מצה״ל נמסר כי בהתאם לבקשה טורקית ובהתאם להנחיית דרג מדיני ורמטכ״ל. אל"מ במילואים גולן ואך יהיה מפקד המשלחת יחד עם משרד החוץ, משרד הביטחון, וגורמי כבאות והצלה. המשלחת מתארגנת בשעות האלה בפיקוד העורף ובנבטים, ועם נחיתתה תחל מיידית במשימת החילוץ והסיוע. גולן ייתן מניסיונו גם ממשלחות קודמות, וסוגיית הסיוע לסוריה אינה רלוונטית כעת, לא התקבלה הנחייה בנושא", כך לדבריו של כוכב. עוד הוסיף: "כמו כן, חיל הרפואה נערך להוצאת משלחת להקמת בית חולים שדה בשטח, במידה ויוחלט כי יש בכך צורך ובהינתן הנחיית שר הביטחון".

מפקד יחידת החילוץ, ציין בשיחה עם כתבים צבאיים כי "אנחנו ערוכים ליציאה, בשעות הקרובות כבר נגיע לשדה התעופה ומשם נמריא. בינתיים, המריא כוח חלוץ, צוות מומחים קטן, שיאפיין את עיקרי הצרכים, בעוד שמשלחת של הכוח העיקרי מונה כ-150 אנשי מקצוע מתחום החילוץ".

"זו המשלחת ה-31 של היחידה ב-40 השנים האחרונות, ואנחנו מרגישים זכות גדולה להושיט יד לשכנתנו ולאזרחים. אסון בהיקף גדול, רעידת האדמה המשמעותית ביותר קרתה לנו הייתה בהאיטי, מאז לא היו רעידות בסדר גודל כזה, נשעה כמיטב יכולתנו להציל חיים ולסייע לעם הטורקי", הוסיף.

המשלחות ייצאו מטעם משרד החוץ, המל"ל, צה"ל, רח"ל, משרד הביטחון ומשרד הבריאות.

שר החוץ אלי כהן אמר: "כולנו משתתפים בצער העם הטורקי בעקבות הטרגדיה שעברו הלילה. שוחחתי מוקדם יותר עם עמיתי, שר החוץ הטורקי, הבעתי את צערי העמוק. אנחנו שולחים היום שתי משלחות מקצועיות מטעם מדינת ישראל עם נציגי משרד החוץ על מנת לעשות הכל כדי לסייע לנפגעים, ישראל מתייצבת היום לצד טורקיה בשעתה הקשה".

ישראל הודיעה שבעקבות בקשות לסיוע שהגיעו מאת גורמים רוסיים, ישראל תשלח ציוד וסיוע חירום גם לאזור הרעש בצפון סוריה  הרוסים והסורים הכחישו שביקשו סיוע ישראלי והודיעו שלא יקבלוהו אם יגיע. אפשר שהסיוע יישלח לאזור ולאזרחים שאינם נימנים על חסידי משטר אסד  ישראל גם הביעה נכונות להעניק סיוע רפואי לנפגעים מסוריה.

עד כה נודע על כ-2,500 הרוגים בטורקיה ובסוריה בעקבות רעש האדמה שהכה בשתי המדינות. בשעה 03:17 לפנות בוקר אירע רעש אדמה בעוצמה 7.8 בדרום טורקיה. בשעה 12:30 פקד את האזור רעש נוסף בעוצמה של 7.5 שהורגש גם בישראל.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן