מבזקים

גלנט שוחח עם שר ההגנה המצרי וסוכם על שימור היחסים הטובים והשת״פ המבצעי בין המדינות

IMG_7054

מצרים מתחקרת את התקרית הקטלנית ברצינות וכבר אתמול ביקר בישראל בזירת ההתרחשות בכיר מצרי שנועד עם בכירים בצה"ל ושמע מהם אודות ממצאי התחקיר עד כה.

שר הביטחון יואב גלנט שוחח אמש עם מקבילו, שר ההגנה המצרי, על האירוע הקשה בגבול, ואמר לו כי "לשיתוף הפעולה בחקירת הפיגוע החמור יש חשיבות רבה עבור מערכת היחסים בין המדינות. על שני הצדדים לוודא שהאירוע הקשה לא יפגע במערכת היחסים הביטחונית הטובה".

בכאן חדשות נמסר כי הבכיר הגיע לזירה שבה נהרגו שני לוחמי גדוד ברדלס, סמל ליה בן נון וסמ"ר אורי יצחק אילוז. הבכיר המצרי שוחח בשטח עם מפקד אוגדה 80 תא"ל יצחק כהן ואלוף פיקוד הדרום אלוף אליעזר טולדנו כחלק מהתחקיר המשותף שעורכים בצה"ל ובצבא מצרים על חדירת המחבל – שוטר מצרי שהרג שלושה לוחמי צה"ל בפיגוע שתוכנן מראש.

במערכת הביטחון משוכנעים שהמחבל יצא לפיגוע אחרי שעבר הקצנה דתית, בין השאר בגלל ספר קוראן שנמצא בתיקו. המחבל עזב את עמדת השמירה שלו כשבתיקו קוראן, סכין קומנדו, שש מחסניות ואוכל. העובדה שהגיע עם נשק וכמות תחמושת רבה, כך אומרים גורמי ביטחון, מצביעים שאת הפיגוע תכנן מראש.

המחבל הכיר את פתח החירום בגדר, שהיה סגור באזיקון פלסטיק, וממנו הגיע לעמדת לוחמי ברדלס שנמצאת כ-150 מטרים משם מבלי שהתגלה על ידי התצפיות, ומבלי שהופעלה התראה בגדר, ומבלי שלוחמים בגזרה הבחינו בו. בפתח החירום בגדר הגבול, ממנו חדר המחבל לישראל, אין תלתלית והוא קשור באזיקונים בצידו.

אחרי פרסום הממצאים הראשונים מהאירוע, בצה"ל ממשיכים היום בחקירת ההיתקלות שבה נהרגו אתמול שלושה לוחמי צה"ל – אוהד, ליה ואורי-יצחק. מפרטי התחקיר הראשוני שביצעו בצה"ל עלה כי בשעה 02:30 התרחשה הברחת סמים, כשלושה ק"מ מעמדת צה"לית שנועדה לשמש לצורך סיכולה. ההברחה סוכלה בהצלחה באזור השעה 03:00. בשעה 04:15 בוצעה בדיקת קשר עם הכוח – והם דיווחו כי הכול בסדר איתם.

בשעה 09:15 בבוקר הגיעה מפקדת המחלקה לעמדה הצבאית וזיהתה את הלוחמים ללא רוח חיים – והכריזה כי היה פיגוע. בזמן הסריקות שבוצעו באמצעות רחפן, זיהו הלוחמים דמות חשודה במרחק של ק"מ וחצי בתוך שטח ישראל. בשלב זה, מפקדי החטיבה והאוגדה החלו לצמצם תנועה למרחב ואז התרחשה היתקלות ראשונה – בה נהרג הלוחם סמ"ר אוהד דהן. בהיתקלות שנייה סמוך למקום חוסל המחבל ונפצע גשש באורח קל.

שלושת הלוחמים יובאו היום בשעות אחר הצהריים למנוחות. הלווייתה של סמלת ליה בן נון תיערך בשעה 16:30 בבית העלמין הצבאי בראשון לציון; הלווייתו של סמ"ר אורי-יצחק אילוז תיערך בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי בצפת; הלווייתו של סמ"ר אוהד דהן תיערך בשעה 17:00 בבית העלמין הצבאי באופקים.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן