מבזקים

עונש מגוחך לקברן שהורשע בביזוי נפטרים ובהפצת סירטי תועבה שבהם חגג והסתלבט על המתים

IMG_9409

קברן הודה והורשע שביזה את בית העלמין ואת הנפטרים הטמונים בו בבית העלמין שבו הוא מועסק בנהריה. האיש הוא עובד המועצה הדתית והורשע על בסיס הודאתו במסגרת הסדר טיעון, הוא הורשע, בין היתר הודה בכך שבמספר מועדים צילם סרטונים בבית העלמין, שהיה בהם משום ביזוי כבוד הנפטרים ותפקידו כעובד בית העלמין והפיץ אותם לאחרים ברשתות החברתיות.

העובד צולם כשהוא שוכב בתוך קבר פתוח, מחזיק בידו פרחים ושר "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח… הגיעה תחיית המתים", כשהוא נכנס לרחבת ההספדים בבית העלמין דופק על מחבת וקורא "בוקר טוב, לקום לעבודת הבורא, היום בעזרת השם תהיה לכם שקשוקה דליקטס, מי רוצה ולא הרים יד". בהמשך ניגש אל משטח האבן שברחבה, שעליו הונחו מצרכים להכנת שקשוקה וקרא "ד"ר שקשוקה זה אני". בנוסף, תועד עובד בית העלמין כשהוא מציג מתכון להכנת ירקות ודג סלמון, כשהמצרכים מונחים על גבי משטח האבן שברחבת ההספדים ואומר בין היתר "דג סלמון בניחוח בית העלמין", ועוד כיוצא באלה.

בית הדין למשמעת ציין כי מעשיו של הנאשם נואלים וכי קשה להאמין שהם נעשו על ידי עובד מדינה שדעתו מיושבת עליו. לדברי בית הדין הוא הסב נזק רב, אם לא למעלה מכך לעובדי בית העלמין ולתדמיתם ופגע בכבוד החיים ובכבוד המתים.

בית הדין החליט לאמץ את הסדר הטיעון, והוטלה עליו נזיפה חמורה והרחקה מהשירות הציבורי לשלוש שנים. עמדת המשרד לשירותי דת הייתה כי מדובר בהסדר מקל מדי. העובד הביע חרטה על מעשיו בפני בית הדין, טען שהוא מתבייש בהם וכי חלק ממעשיו נבעו מלחץ נפשי בו היה שרוי.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן