מבזקים

גלנט כישלון מהדהד – מייצר כאוס מוחלט לקראת פתיחת שנת הלימודים

יממה וקצת לפני הפתיחה המיועדת של שנת הלימודים ואי הוודאות בשטח גדולה. שר החינוך יואב גלנט מתגלה במלוא חיוורונו התיפקודי. הוא אינו יודע מימינו ומשמאלו, מייצר כאוס מוחלט ואינו מבין שהנבחנות הקולנית והתוקפנית שהביא איתו מהצבא לא תעבוד במערכת הזאת. יואב גלנט מתגלה ככישלון מובהק עם יכולות ניהול, ביצוע ושליטה בלתי מספיקים ובלתי מספקים. האיש – כישלון מהדהד.

 

גם עכשיו עוד לא ברור איך תתחיל שנת הלימודים וכיצד בדיוק תתנהל. ארגון המורים מאיים בהשבתה על רקע מחלוקת בעניין אלפי עובדי הוראה שהמדינה מבקשת לזרוק על רקע השתייכותם לקבוצת סיכון. גלנט מתנגד לתת להם מתווה תעסוקתי ההולם את מצבם.

 

לכן איום השביתה בעינו והיום מתקיים דיון בצו המניעה שהגיש משרד החינוך להסתדרות המורים במטרה למנוע את השבתה של פתיחת שנת הלימודים.

הסתדרות המורים מתכננת להשבית את הלימודים בגנים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים אם לא יימצא פתרון הולם לעובדי ההוראה שנמצאים בסיכון ונדרשים להגיע וללמד חרף סכנת המוות המרחפת על ראשם או לצאת לחל״ת כפוי בשכר זעום.
גלנט מסרב לכך שהמורים בקבוצת הסיכון ילמדו רק מרחוק, וכן הוא מסרב לאשר להם ימי מחלה. 
.
במקביל לא נפתרה המחלוקת בעניין דרישת המורים והמנהלים להסיר מהם את האחריות המוטלת עליהם על פי חוק באותם אתרי לימוד מתוכננים שמחוץ לתחומי בתי הספר. לטענתם, אין להם שום יכולת לשאת באחריות התיפעולית הזהה לאחריות המוטלת עליהם במוסדות החינוך המיועדים לכך. גלנט והעיריות טרם מצאו לכך פתרון.
.
עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן