מבזקים

הסגר בספק – נתניהו לחיץ וחושב רק על עצמו

הממשלה אמורה לדון היום ולהחליט בנוגע להגבלות החדשות בניסיון נואש לעצור את ההידרדרות המחפירה בהתפשטות הנגיף בישראל.  עד כה הוכנסו כמיליון ישראלים לבידוד אבל מלבד הסבל, ההפסדים הכלכליים, הדיכאונות והכעסים – התוצאה המעשית היא אפסית. עובדה: ישראל במצב חמור מאדום בוהק ושום  הצגה בבית הלבן לא תשנה זאת. להיפך: ביום ראשון מתוכננת הפגנה בנתב״ג נגד יציאת ראש הממשלה לוושינגטון בעת המשבר המחמיר.

 

נתניהו לא מסוגל עוד להעביר החלטות בממשלה כהבנתו. הוא עבד ללחצים ועד להחלטה הסופית צפויים שינויים מהותיים לעומת ההחלטה הקודמת בקבינט.

 

האמת היא שבנימין נתניהו איבד לחלוטין את יכולת המשילות שלו. הוא הפך לחיץ, פגיע, לא ענייני, חסר עמוד שדרה ומעל לכל מבולבל, לא נחוש, הפכפך, הססן שיטתי ובלתי מודע לעצמו ולצורכי הקהילה.

 

מקורבי נתניהו מודאגים. הם רואים אדם רדוף, מתוסכל ומי שרואה את העולם דרך החריץ הצר של משפטיו הפליליים. מעייניו נתונים רק לדבר אחד ויחיד: עשייה פוליטית שתכליתה לקדם מטרות אישיות צרות ומוגדרות. כל השאר? שישרף העולם.  כך למשל בעקבות הביקורת על ההתפנקות הבזבזנית המרגיזה הוא ביטל את הטיסה האישית במטוס נפרד  עם אשתו הילדים והמיטה הכפולה.

 

ומה עם הסגר המתוכנן לפני החג? נתניהו לא הצליח לשלוט אפילו בקבינט הקורונה והעביר את החלטת הסגר העקרוני ברוב של 4-8 ולא פה אחד. היה ברור שהמשמעות היא שעד יום ראשון, מועד שבו אמורה הממשלה לדון בפרטי הסגר ולאשרו רשמית, תחולל פה מהומת אלוהים. זה בדיוק מה שקורה עכשיו.

 

בראש המלחמה נגד הסגר עומדים החרדים שמאיימים במרד גלוי ולצידם שר האוצר ישראל כץ ועמיר פרץ המייצגים את אנשי העסקים, העצמאים, הסוחרים ושאר האינטרסנטים. את אלה הקורונה לא מעניינת אלא הכסף. מבחינתם, שימותו כמה מאות אנשים בחודש הקרוב. למי איכפת, העיקר שהמסעדות והקניונים יישארו פתוחים יחד עם בתי המדרש והחנויות.

 

לאף אחד חוץ מלמשרד הבריאות כבר לא איכפת ששיאי ההידבקות שוברים שיאים מידי יום ביומו. לסוף השבוע נכנסנו עם יותר מ-4,000 חולים חדשים מידי יום והמגמה בצמיחה מאיימת.

 

את נתניהו מעניין עכשיו רק דבר אחד הטיול שלו עם אשתו ושני בניו לוושינגטון לבית הלבן לטקס הטיפשי שנועד רק לעזור לקמפיין של טראמפ.

 

כמו שזה נראה עכשיו, הסיכוי להעביר בממשלה את המתווה שאושר ביום חמישי בקבינט נמוך. מה כן יהיה? מבחינת נתניהו – אין יותר מלחמות. המוטו היחיד שלו הוא: לא רוצים? לא צריך – העיקר תמלטו אותי מתחילת ההוכחות במשפט השוחד, המרמה והפרת האמונים.

 

מדינה בהתפוררות ואין מושיע. מה יהיה? רק מה שכדאי לביבי באותו הרגע.

 

רמי יצהר

Rami Yitzhar,

עניין מרכזי

 

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן