מבזקים

הדלפות והשמצות לא יצילו את נתניהו מגורלו בבית המשפט

שופרו של נתניהו מיקי זוהר שיחרר היום איום חד משמעי בדבר עוד הקלטות חמורות ונוראיות שיפורסמו בעתיד. מטרת הבעלים של השופר החנפן: לחבל את העמדתו לדין פלילי. ביבי הכליש כמובן שהורה לו לומר את הדברים וזוהר טרח לועון שזה היה העידנא דריתחא. שטויות. הם התנצלו אחרי שהאיום המפורש נשמע.

 

אבל זה לא יעזור לביבי. ההשמצות והשטויות מלפני חמש שנים לא ישנו דבר. גורלו נחרץ והוא יוכרע רק בהית המשפט.

.

לשכת היועץ המשפטי לממשלה מגיבה לדבריו של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר, "איומים למיניהם לא ירתיעו את היועץ המשפטי לממשלה מלבצע מלאכתו.

היועץ המשפטי לממשלה פעל לאורך כל תפקידו וימשיך לפעול ללא מורא וללא פחד ומשיקולים ענייניים בלבד, לפי הראיות והדין".

"הטענה כאילו נסחט או הושפע בהחלטותיו כתובע הכללי של מדינת ישראל משיקולים זרים כאלה ואחרים – היא מופרכת ומגוחכת, וממילא החלטות אלה, שהתקבלו לאחר הליך מקצועי וסדור בהשתתפות גורמים רבים, עומדות כעת למבחן שיפוטי, שהוא המבחן הקובע".

.

היום  גם התייחסה

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר להקלטות היועץ מנדלבליט שפורסמו אמש ואמרה כי "היועמ"ש כמוסד הוא יעד להתקפות הכי בוטות שהיו אי פעם בהיסטוריה הישראלית.

"מחד, הוא פעל לאפשר את חופש ההפגנה מתוך הבנה שהוא חלק אינהרנטי והכרחי בחברה דמוקרטית, גם כשזה מכוון אליך, אך יש להקפיד שכללי המשחק ישמרו ושזה לא יגלוש לשחיקת הלגיטימיות של המוסדות", דברי זילבר.

ההקלטות שפורסמו נשמע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כשהוא תוקף באופן חסר תקדים את פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן ואמר שהוא "פועל נגדי באופן פסול, ממניעים זרים", ואף תועד אומר על ניצן – "המניאק הזה לא מחליט בתיק שלי".

הדברים נאמרו בשורה של שיחות בשנים 2015-2016 בין מנדלבליט לבין ידידו דאז, ראש לשכת עורכי הדין אפי נוה, על רקע האופן בו טיפל שי ניצן בחקירה נגד מנדלבליט. בשיחה בין מנדלבליט לנוה בתקופה שבה רצה מנדלבליט להתמנות ליועמ"ש טען מנדלבליט כי מי שאחראי לחקירות נגדו ו"תפר" אותו הם דינה זילבר ושי ניצן

בשיחה אחרת, כבר לאחר המינוי, אמר מנדלבליט לנוה על שי ניצן, "אתה מבין שהמניאק הזה לא מחליט בתיק שלי, זה בכוונה, אני לא יודע מה לעשות. יש לי תיק פתוח, אין לי עילת סגירה, הוא יכול להחזיק אותי בגרון, לא יודע מה הוא חושב לעצמו, בסוף אני אתפוצץ", הוסיף מנדלבליט.

מנדלבליט הוסיף כי למרות שמונה כבר ליועמ"ש חשובה לו ההחלטה, "ברישום המשטרתי יש לי תיק מב"ד, אין החלטת סגירה. אותי זה מאוד מעניין, אני רוצה לדעת שזה גמור מחוסר אשמה".

.

בתגובה להקלטות נמסר מלשכת מנדלבליט: "היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, מצר על פרסום חילופי דברים, קצתם בלשון משוחררת ובלתי-ראויה בעידנא דריתחא, מתוך שיחה פרטית בין חברים קרובים, לפני כחמש שנים.

"ואולם, אין בין דברים אלו לבין החלטות מקצועיות שהתקבלו על ידי היועץ המשפטי לממשלה בתיקי חקירה ולא כלום. ההחלטות התקבלו בהליך סדור ומקצועי, אך ורק על פי חומר הראיות והדין החל עליהן", הוסיף היועמ"ש בהודעה מטעמו.

פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, הגיב "פרקליט המדינה לשעבר הצטער כמובן לשמוע את האופן שבו התבטא לגביו מנדלבליט לפני כחמש שנים. עם זאת, מדובר בשיחה פרטית שניהלו שני חברים קרובים, ומטבע הדברים אנשים לא נזהרים בדבריהם בשיחות כאלה, ומתבטאים במהלכן גם באופן בוטה".

.

"מערכת היחסים בין מנדלבליט לניצן היתה טובה מאד לאורך כל תקופת כהונתם המשותפת והשניים עבדו בשיתוף פעולה מלא לטובת שלטון החוק. אשר לטענה כאילו ניצן 'היה יכול להחזיק את מנדלבליט בגרון', במהלך כהונתו כיועץ, מדובר בטענה מופרכת לחלוטין".

 

 

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן