מבזקים

ארה״ב ביצעה תקיפות מנע על מרכזי סייבר איראניים

הגנרל פול נאקאסון, מפקד כוחות הסייבר של צבא ארה"ב וראש הסוכנות לביטחון לאומי (ה- NSA) ציין בראיון לעיתונאים שקיים לפני מספר ימים, כי ארצות הברית פעלה מול מדינות זרות וגורמים זרים אחרים במהלך החודשים האחרונים על מנת להבטיח שתהליך הבחירות בארצות הברית לא יושפע מהם.

.

הגנרל לא פירט כיצד פעלה ארצות הברית ומול אלו גורמים, אך בכירים אחרים מהממשל האמריקאי סיפרו לוושינגטון פוסט, כי ארצות הברית ביצעה תקיפות סייבר כנגד איראן (כנגד מטרות שונות שלא פורסמו), לאחר שהתגלה כי יחידות הסייבר של משמרות המהפכה שלחו מיילים זדוניים לרבבות בוחרים דמוקרטיים, והתחזו כפעילי ימין קיצוני, הקוראים לבחירתו של טראמפ.

.

הגורמים האיראניים פעלו ליצירת תשתיות תקיפה כבר מ- 2018, ובאמצעותן ניסו להשפיע על הלך הרוחות, לייצר תחושות דחיפות ומוטיבציה בקרב הבוחרים הדמוקרטיים ולשכנע אותם לצאת ולבחור בג'ו ביידן.

.

לא ידוע נכון לכתיבת שורות אלו, האם היו גם תקיפות איראניות שבוצעו בארצות הברית כנגד מערכות הבחירות הממוחשבות על מנת לשנות את תוצאותיהן אלא היו אלו תקיפות שנועדו להשפיע רק על עמדות הבוחרים.

.

תקיפות הסייבר האיראניות מעידות על תעוזה, יצירתיות ומחשבה אסטרטגית איראנית, כולל מהלכים ומבצעים של לוחמה פסיכולוגית ומערכה תודעתית, ככל הנראה מבוססי מודיעין, שתכליתם ניסיון של ממש להשפיע על מהלכים פנים-מדיניים בארצות הברית.

.

המהלך האמריקאי של תקיפות סייבר למול התקיפות האיראניות הן צעד נוסף ביצירת הרתעה בממד הסייבר ובמערכה המתנהלת בין המדינות על רקע הסנקציות שהטילה ארה"ב על איראן.

.

בתהליכי הבחירות שהיו בשנים האחרונות בישראל, איום מעורבות וניסיונות ההשפעה של גורמים שונים נלקחו בחשבון, ומערך הסייבר הלאומי פעל לחסימתם ולשיבושם.

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן