מבזקים

מהפכה? בטקסס מוצע לפרוש מארצות הברית

האם החל תהליך ההתפוררות של ארצות הברית? הצעה שטקסס תפרוש מארצות הברית מועלית לראשונה לדיון במדינה הדרומית הגדולה, הזוכה לפופולריות גוברת ולתהליך הגירה ממדינות רבות אחרות בהן בעיקר מקליפורניה הסמוכה.

.

אנשי עסקים רבים מעתיקים את פעילותם לטקסס בשל שיטת המיסוי הדיפרציאלית הנוהגת בין המדינות השונות המרכיבות את ארה״ב. בין העסקים הבולטים שהעבירו את פעילותם לאזור יוסטון אפילו אילן מאסק, איש טלסה והחלליות שהפך באחרונה לאיש העשיר באמריקה.

.

כדי להבין שלא מדובר בהצעה שולית די אם נציין שהבעלים של קבוצת כדורסל מה-NBA , דאלאס מבריקס, הפסיקה לנגן את ההימנון בפתיחת משחקיה. מדובר במהלך שהיה נהוג עשרות שנים.

.

אם ההצעה תקבל תנופה של ממש אפשר שהדברים יגיעו לכלל משאל עם שיקבע האם טקסס תפרוש מארה״ב ותתנתק מוושינגטון.

.

משבר הקורונה יצר שבר של ממש בחברה האמריקנית, משבר שהואץ בתקופת הקדנציה ההזויה של טראמפ. הנשיא הקודם שהובס בבחירות, אמנם לא הורשע באחריות למהומות ה-6 בינואר לאחר שרק שבעה רפובליקנים הצביעו בעד ההרשעה וחסרו עשרה קולות, ואולם לנשיא ביידן מצפה משימה מאוד לא פשוטה לאחד מחדש את האומה האמריקנית.

.

ואם לא די בכך הרי ששר החוץ הקודם מייק פומפאו הזהיר כי בין מתקדמת במהירות יותר מכל אומה אחרת בפיתוח הבינה המלאכותית באופן שיעניק לסינים עליונות עצומה על כל מדינה אחרת בעולם. טראמפ שהביא את יחסי ארצות הברית וסין לכלל משבר חמור הביא להאצת ההיערכות הסינית לכיבוש ההגמוניה העולמית מהר ממה שמעריכים בעולם המערבי.

.

 

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן