מבזקים

עבודות תחזוקה והתחדשות נרחבות בכור בדימונה

ממשלה ביידן משתמש באיחוד האירופי כמתווך בין וושינגטון לטהרן בשאלת הצטרפותה המחודשת של ארצות הברית להסכם הגרעין. והיום מזכ"ל הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, הגיע לאיראן.

גרוסי צפוי לפגוש את הנשיא חסן רוחאני וגם את ראש הארגון האיראני לאנרגיה אטומית, עלי אכבר סאלחי.

.

האמריקנים פרשו מן ההסכם בתחילת כהונת טראמפ אבל התוצאה של המהלך היתה הפוכה מן המקווה: האיראנים חידשו את העשרת אורניום ואת פעילותם להקמת כורים ללא פיקוח בינלאומי הדוק. הם אף התגאו בכך שהם מעשירים אורניום לדרגה של 20% מה שמאפשר האצה רצינית ואפשרות לתחילת ייצור נשק גרעיני.

 

בטהרן אומרים כי יסכימו לשוב למו״מ. מעשית אירופה ושאר המעצמות עדיין חתומות עם איראן על הסכם הגרעין המקורי אך הבעיה המרכזית של טהרן היא הפגיעה הכלכלית שנילווית לסנקציות החמורות שהטיל טראמפ עליהם.

 

ביידן כבר אמר כי העיצומים יוותרו בתוקפם עד להשגת הסכם מחודש. ישראל לוחצת על ממשלה ביידן לדרוש הגבלות משמעותיות בהרבה מאלה שהיו בהסכם הקודם – כתנאי להצטרפות אמריקנית מחודשת להסכם.

 

ובינתיים התפרסם בעולם כי ישראל מרחיבה את הבנייה באתר הכור בדימונה. ישראל לא הגיבה לפירסומים. הכור הישראלי הוא עתיק ונחשב מיושן. גורמים ישראליים הלינו לא אחת על כך ואפשר שאם קיימת פעילות חריגה בכור היא לצורכי התחדשות ותחזוקה נאותים, כמו גם למען מניעת דליפה והתגוננות מהפצצה. כאמור, הכל על פי גורמי חוץ.

 

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן