מבזקים

האסטרטג הגאון נתניהו טעה בניהול הפרטים הקטנים ועלול לעוף מבלפור בשל כך

A21461A6-BFC2-4282-8EE1-2915205C71E7

משבר הקורונה הוכיח מחדש וברמה הגלובאלית כי ההצלחה בכל תחום תלויה אך ורק ביכולת השליטים, הרופאים ומקבלי ההחלטות בכל הרמות לשלוט בפרטים הקטנים ולנהל אותם באופן מסונכרן.

.

זה ההבדל בציר הגראפי המתאר את מגוון ההישגים הנע בין הצלחה מלאה, לכישלון מהדהד. בניהול מדינה/ מפעל / עסק / משפחה זה מתחיל בהחלטות אסטרטגיות נכונות מצד העומד בראש. כשמדובר בקורונה בקטע הזה, שליטי ארה״ב, ברזיל, איטליה וברזיל ששגו בזלזול התהומי על סף ההכחשה הביאו אסון שקשה לתקנו גם בשלב השיפורים המתחייב.

.

אבל גם זה לא מספיק: נתניהו צדק בתפישתו האסטרטגית ובכל מה שהיה תלוי בו – הוא הביא את ישראל לכך שהיא המחוסנת בעולם. אבל 6,000 ההרוגים הם כישלון מהדהד לא פחות מ-530,000 הרוגי הנגיף בארצו של טראמפ המטורף המודח מהבית הלבן. נתניהו הוא אסטרטג מן המעלה הראשונה אבל מנהל מהגרועים בעולם. יכולתו לשלוט בפרטים הקטנים אפסית עד בלתי קיימת. לכן, הגענו לסגר ממושך חסר תוצאות בשטח. בתמצית אסכם זאת כך: אצל נתניהו מרוב יער הוא לא רואה את העצים. המועמד הרואה עצמו מתחרה מרכזי של נתניהו הוא היפוכו הגמור. אצל מרוב עצים הוא אינו רואה את היער. זו, אגב, המחלה המתמשכת של השמאל הישראלי מאז רצח רבין.

.

השילוב בין בחירת היעד הנכון לצעידה התכליתו כדי להגשים הגעה ליעד זו לא פחות מאומנות. היא נרכשת.נתניהו מבין מאוחר מדי איפה טעה אבל זה מאוחר לו מדי. הוא פותח את המשק רק משיקולי בחירות. הוא יודע שאנשים ימותו אבל זה קורבן קטן ולא אישי על מזבח ההישרדות שלו. לכן, ההחלטה איך להתנהג באווירת הנפקרות המתפתחת היא ״עניין מרכזי״ אישי.

.

כטריינר NLP אני מלמד את חשיבות המיקרו ניהול, שבלעדיו גם גאונים אסורטגיים מתנפצים לחוף המציאות המתגלגלת. אי אפשר להצליח באמת. הבעיה הנוספת היא היכולת לתמרן בין יכולת אסטרטגית לבין ניהול צמוד של הפרטים הקטנים שבלעדיהם החזון נשאר מוטו על הקיר וסיסמא ריקה מתוכן באתר האינטרנט של הארגון.

נתניהו צפוי לעוף בבחירות הקרובות מאותה סיבה עף באמריקה: הוא נכשל שטראמפ בגדול בתוצאה הסופית ומותיר חורבן גדול שלא קל יהיה לתקנו.

ברמת הפרט הלקח הוא אחד ואין בלתו:
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים!

רמי יצהר Rami Yitzhar
טריינר NLP
עניין מרכזי MerkaziTV

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן