מבזקים

הכור בנתנז הושבת לחודשים ארוכים

שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, מאשים היום לראשונה את מפורשות את ישראל בביצוע הפיגוע בכור הגרעיני בנתנז. זריף, שנחשב המתון והשקול במשטר האייתלוטות היה נחרץ באיומו כי איראן תנקום כשהיעד החד משמעי הוא ״הישות הציונית״.

 

עד כה נזהרה איראן שלא לאיים מפורשות ובגלוי על ישראל בפעולה צבאית ואולם לדברי פרשנים זרים נתניהו התגרה באיראנים במתכוון ועתה לא נותרה לאיראנים ברירה אלא לאיים הפעולה צבאית.

 

איראן מגדירה היום כפעולת טרור את הפיגוע שהשבית את מערך הפעלת הצנטרפוגות החדישות בכור הגרעיני המרכזי בנתנז. האתר החדש עם הצנטרפוגות החדישות המסוגלות להעשיר אורניום במהירות וביעילות של עד פי 50 מהדור האיראני הראשון, נחנך רק בשבוע שעבר בטקס פומבי ראוותני בנוכחות הנשיא האיראני.

.

לפי שעה מתפרסמות שתי גרסאות באשר לפיגוע: האחת טוענת כי היה פיצוץ כתוצאה ממטען שהוטמן במקום אסטרטגי והאחרת הטוענת כי מתקפת סייבר הביאה לשיבוש במערכת באופן שגרם לפיצוץ.

 

האיראנים הודיעו כי לא היתה דליפה גרעינית ולא היו נפגעים בנפש את פעולות ההעשרה יצאו מכלל אפשרות תפעול כנראה עד סוף השנה.

 

ישראל לא לקחה אחריות על הפעולה אך אמירות עמומות של נתניהו, גנץ וכוכבי מרמזות כי אין להוציא מכלל אפשרות שאכן זו היתה פעולה ישראלית בידיעת האמריקנים. לפי פרסומים זרים שר ההגנה האמריקני שהגיע אתמול לישראל שוחח על הנושא עם מקבילו הישראלי בני גנץ.

 

באיראן נמסר כי מתקיים מצוד אחר חשודים וכי איראן תגיב אחרי שתחקור לעומקן את הנסיבות שהביאו לקריסת פעולת הכור.

 

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן