מבזקים

חשש בישראל מזליגת הווריאנט ההודי המדבק להחריד

בבסיס צבאי במרכז הארץ עסוקים בהיערכות לגל הבא שיגיע לישראל בוודאות. מה שלא ידוע הוא מתי הוא ינחת כאן בטיסה מחו״ל עם איזה ווריאנט קטלני חדש.

 

מומחי משרד הבריאות ופיקוד העורף מודעים לסכנה הגדולה בעיקר על רקע העובדה שהשבוע התחיל כשהעולם מצוי במצב תחלואה והידבקות הגרוע ביותר מפרוץ המגפה. מבחינת האזרח המחוסן, זה אומר שאסור למחוק מן התודעה את הסכנה האורבת בעיקר במפגשים מקריים עם בלתי מוכרים. אחרי הכל כשינחתו כאן החולים הראשונים בווריאנט העמיד – המוות עלול להיות עוד יותר כואב והמחלה עוד יותר רוויית סבל.

 

בפיקוד העורף עובדים קשה כדי לקדם את פני הרעה אבל ההחלטה לגבי אופן הצעדים והיקפם ייקבעו בידי הגורמים הפוליטיים. "אנחנו רודפים אחרי כל מקרה בניסיון להכיל אותו", אומר תא"ל רלי מרגלית, ראש מפקדת אלון שנאבקת בווריאנטים בחזית עצומה מברזיל עד הודו ודרום–אפריקה. העולם במצב הכי גרוע מאז תחילת המגפה. הסיפור של המגפה ממש לא מאחורינו חרף התחושה ברחוב הישראלי".

 

הבעיה הגדולה היא הודו, שם רק לפני חודש וקצת הודיע ראש הממשלה כי ארצו השתלטה על הנגיף. אז היו במדינה בת 1.3 מיליארד תושבים כ-10,000 יולים חדשים ביום שזה ייסית שבריר אחוז לעומת ה100-200  שמתגלים אצלנו מידי יום בתקופה הזו. היום נתגלו בהודו כ-330,000 ביממה ומספר המתים זינק לשיא של כ-4,200 ביום שזה שיא עולמי מחריד. בסך הכל נתגלו בהודו שני מיליון חולים בשבוע ובבתי החולים באזורים רבים, בעיקר בדרום המדינה המצב מוגדר קטסטרופאלי.

 

עד כדי כך המצב חמור, שאפילו שריפת הגופות נתקלת בעיכובים חמורים. ההודים מאמינים שיש לשרוף גופת מת בתוך יממה כדי לאפשר לנשמה לגלגול הבא.

 

עניין מרכזי

 

https://www.youtube.com/channel/UC6U28cOAxZQSBHb2uMIgbeA

 

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

 

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן