מבזקים

איראן תצוייד במטוסי קרב סיניים מתקדמים

במסגרת ההסכם האסטרטגי שנחתם לאחרונה בין סין ואיראן, ניתנה לאיראן האופציה לרכוש אמצעי לחימה ומערכות נשק מתקדמות מסין, תמורת אספקת נפט.

.

בימים האחרונים ביקשה איראן לרכוש מסין 36 מטוסי קרב מתקדמים מדגם J-10. העסקה אושרה עקרונית על ידי סין והיא צפויה להיחתםבין הצדדים בקרוב.

 

מטוסי ה- J-10 הם מטוסי קרב תוצרת סין, בעלי יכולות תקיפה מתקדמות, בתצורה הדומה למטוס הלביא הישראלי, אשר פיתוחו הופסק בשנות השמונים בלחץ הממשל האמריקאי. מטוס הקרב הסיני דומה מאד למטוס הישראלי, ויש הטוענים בתקשורת הבינלאומית, שישראל מכרה לסין את תוכניות הפיתוח והייצור של המטוס.  

מטוסי ה- J-10 פותחו בחשאיות בסין בשנות התשעים, טס את טיסתו הראשונה ב- 1998 ופורסם לראשונה בתקשורת הסינית ב- 2006. חיל האוויר הסיני מפעיל למעלה מ- 100 מטוסים מדגם זה, וכ- 36 מטוסים מדגם זה נמכרו לחיל האוויר של פקיסטאן.

 

הצטיידות חילות האוויר של איראן (חיל האוויר של הצבא הסדיר וחיל האוויר של משמרות המהפכה) במטוסים הסיניים תקנה להם יכולות לוחמה אווירית ועליונות אווירית, שלא היו בידיהם עד היום. ברקע הכוונה לרכוש את המטוסים המתקדמים הם הצרכים המבצעיים של איראן להתמודדות מול מטוסי הקרב של הצי החמישי והצי השישי, הממריאים מסיפונן של נושאות המטוסים האמריקאיות, ומהווים איום ממשי על איראן.

 

במסגרת זו מפתחת איראן שורה של אמצעי הגנה אווירית, לרבות מערכות מכ"מ מתקדמות, טילים נגד מטוסים וכעת גם מטוסי קרב.

 

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן