מבזקים

גנץ מתגלה כמנהיג אמיתי במלחמה הזו

שר הביטחון והמשפטים, בני גנץ, קיים היום שיחה באמצעות הרשת עם יותר מ-40 ראשי מועצות אזוריות מרחבי הארץ, ודן עימם באתגרים הביטחוניים והאזרחיים. גנץ זוכה להערכה רבה הן במטכ״ל והן בקרב הרשויות האזרחיות על קור הרוח, התבונה, שיקול הדעת ונעימות הליכותיו  הוא משרה ביטחון ומתנהל כלידר אמיתי חסר אגו, לא שתלטן ובעיקר, נעדר הלוך רוח פוליטי, אינטרסנטי וצר מוחין

בשיחה, שהוביל יו״ר מרכז השלטון האזורי וראש מועצה אזורית מרחבים שי חג׳ג׳, השתתפו השר לנושאים אזרחיים וחברתיים מיכאל ביטון, ראש רח״ל יורם לרדו, ראש היחידה להתיישבות נוחי מנדל ורמ״ט פיקוד העורף תא״ל איציק בר.

שר הביטחון גנץ אמר: "אני מבקש קודם כל מכל אחת ואחד מכם לקחת אחריות. ראינו בקורונה, שמנהיגות מקומית, יודעת להשפיע על השטח. זו העת של כל ההנהגה לקחת אחריות, להרגיע את השטח ולעשות פעולות חינוך והסברה בין יהודים וערבים, בכדי שלא ניגרר למלחמת אזרחים".

גנץ הציג לראשי הרשויות את עיקרי הערכת המצב הביטחונית, וביקש מהם לקחת חלק במתן סיוע לאוכלוסייה והקפדה על הכללים בעורף שהם חלק בלתי נפרד מהמערכה- ואי הקפדה עליהם תביא לנפגעים רבים. גנץ הנחה את כלל גורמי הצבא ומערכת הביטחון לעמוד בקשר רציף בכדי לענות על צורכי המועצות בנושאי ביטחון, מיגון וסיוע אזרחי.

השר מיכאל ביטון: ״העורף מגלה עמידות וחוסן קהילתי חברתי ורשותי וזה שייך לכם, גם לימים האלה וגם לשנים האחרונות להיערכות בחירום. המשימות שלנו הן קודם כל, להרגיע את הרוחות בתוכנו בין ערבים ויהודים, השנייה, הרתעת החמאס ויצירת נזקים משמעותיים במערך שלו, ושלישית, לשמור על החוסן הרשותי והאזרחי וזה חלק מהשיחה שלנו אתכם כאן״.

שי חג׳ג׳ הודה לשר ולמשתתפים האחרים על קיום השיח ואמר: ״אנחנו סומכים עליכם ונותנים גיבוי מלא לצה״ל ולממשלה לבצע את משימתם להשיב את השקט מרצועת עזה. עם זאת, האיום על הביטחון הוא מבפנים, בתוך הערים, לא פחות משהוא מבחוץ ולכן יש להיאבק באלימות באותה נחישות כפי שאנחנו נלחמים בטרור מבחוץ״. חג׳ג׳ הציע להקים גוף משולב של הצבא, המשטרה והרשויות המקומיות כדי לגבש תוכנית לעצירת האלימות בערים המעורבות."

״עניין מרכזי״

בשורה מ״עניין מרכזי״: הורידו חינם את האפליקציה שלנו בגוגל פליי לאנדרואיד ‏https://play.google.com/store/apps/details?id=com.centralnilinterest

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן