מבזקים

תכשיטי זהב: הנחיות 'עשה' ו'אל תעשה' בקניית תכשיטים מתאימים

אם אתם קונים תכשיטי זהב, כדאי שתקפידו על כמה הנחיות לגבי מה שמומלץ ולא מומלץ לעשות, ומה חשוב לדעת לפני שאתם משלמים על התכשיטים.

בדיקת טוהר הזהב

בקניית תכשיטי זהב, יש לבדוק תמיד את טוהר הזהב. השיטה הקלה ביותר לבדוק טוהר היא לחפש סימני היכר. תכשיט עם סימון מעיד על החלק הרשמי של המתכת. איך קוראים את סימן ההיכר? כל התכשיטים שיש להם סימן היגע מגיעים עם מספר שמצורף אליהם יחד עם חותמת רשמית וחשוב תמיד לחפש את הסימן.

יש בתכשיט גם סימן זיהוי של תכשיטן ושנת סימן ההיכר. להבנת הסימן, חפשו את האות 'K' המייצגת קראט שמעיד על אחוז הטוהר. למשל, אם כתוב 22K, התכשיט מכיל 91.6% טוהר, או 916.

בדיקת התמחור של תכשיטי זהב

תמחור תכשיטי זהב נקבע בהתאם לטוהר הזהב. מחיר הזהב משתנה בתדירות גבוהה בהתבסס על קצב השוק. כל חנויות התכשיטים מציגות את שיעורי הזהב העדכניים עבור הצרכנים. על מנת לתת לחם תחושה לגבי האופן בו מחושב המחיר, יש לבחון את מחיר התכשיטים ואז להוזיל אותו על בסיס טוהר הזהב.

בעוד שחנויות תכשיטים גדולות מציגות שיעורי זהב באופן בולט, החנויות הקטנות יותר אינן מקפידות על כך, לכן בדקו תמיד מחירים לפני שאתם מבקרים בחנות.

משא ומתן על חיובים

תכשיטי זהב כרוכים בעלות עבודה ותכשיטנים רבים מעבירים עלות זו לקונים באופן של חיובים. ביצוע חיובים הוא בדרך כלל אחוז ממחיר הזהב הנוכחי, ולכן, בהתאם לעלות הזהב, הסכום שאתם משלמים כחיוב עשוי להשתנות.

תכשיטים מתוצרת מוכנה עם מעט עבודות אמנות יגיעו עם תשלום נמוך יותר ונעים בין 6% ל-14% מעלות הזהב. חלק מהתכשיטנים מציעים דמי ביצוע קבועים ברכישת תכשיטים בתפזורת. אם לתכשיט יש עיצוב מורכב, חיובי הייצור גבוהים יותר ויכולים להגיע עד 25% מעלות הזהב. תמיד ניתן להתמקח על חיובים מכיוון שעלויות אלה אינן מוסדרות.

קניית תכשיטי זהב משובצים באבנים

בקניית תכשיטי זהב משובצים באבנים יקרות או יקרות למחצה, חשוב להבין את מאפייני שיטת התמחור. ראשית, קשה לבדוק את טוהר האבנים המוטבעות בזהב, ויש לבדוק תמיד את משקל הזהב הנקי המדויק לפני שאתם קונים את התכשיטים המשובצים באבן.

מומלץ להימנע מהונאות בקניית תכשיטי זהב, לכן יש להקפיד לבקש את הפירוק של הזהב והאבנים נטו. אם תכשיט שוקל שלושים גרם, שמתוכם שלושה גרם הוא אבן, עליכם להבין את המשקלים השונים ואז לשלם בהתאם.

הימנעות ממכירת תכשיטי זהב לאחרים

למרות שאין זה סביר להניח שתרצו למכור תכשיטי זהב שקניתם לעצמכם או שקיבלתם במתנה, חשוב לדעת את ערך המכר שלהם. הבנה זו יכולה להיות שימושית אם אתם רוצים להחליף תכשיט בתכשיט עם עיצוב טוב יותר, או שאתם רוצים למכור אותו במקרה חירום.

לרוב החנויות הגדולות כמו גם לחנויות המקומיות יש מדיניות רכישה חוזרת שמאפשרת קבלת מאה אחוזים מערך הזהב, ותמיד עדיף לחזור לחנות שממנה קניתם את התכשיטים.

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן