מבזקים

סכנה מוחשית: ההסתה של נתניהו נועדה לחולל מהומות נוסח גבעת הקפיטול

דאגה חמורה בקרב ראשי מערכות הביטחון והאכיפה העוקבים אחר טקטיקת ההתנהלות של מקורבי נתניהו במטרה למנוע בכל מחיר את הקמתה של ממשלה חדשה שאינה כוללת את הנאשם נתניהו.

במשטרה ובשב״כ ישנם הסבורים שמרחפת סכנה מוחשית ומיידית שאישים אינטרסנטיים ינסו להוציא לשטח אלפים במטרה לחולל מהומות קשות שיעכבו את אישורה של ממשלה חדשה בישראל. גורמי ביטחון ומומחי תודעה מזהים שימוש באמצעים פסיכולוגיים מתסיסים כלפי אוכלוסייה שבויה של חסידים שוטים בעלי מקדם אלימות גבוה.

נתניהו מסרב להשלים עם כך שהפך מאוס ומיותר גם בקרב חוגים נרחבים בימין, אצל החרדים ובפריפריה. כמו טראמפ האמריקני הוא מסית בכל כוחו כדי להוציא לרחובות אנשים שייצרו אי שקט פנימי. בארצות הברית זה הסתיים באירועי גבעת הקפיטול ב-6 בינואר וכאן אין לדעת לאן זה יוביל.

הנושא הרגיש והנפיץ הזה מבחינה פוליטית רובץ בעיקר לפתחה של המחלקה היהודית בשב״כ ולעומד בראש הארגון ארגמן. הם מחוייבים להיערך ומהר כעל האפשר. על המפכ״ל קובי שבתאי אפשר לסמוך. הוא הבין מהר מאוד שנתניהו, אוחנה ודרעי מנסים לשטות בו ולהשתמש בו להשגת מטרות פוליטיות אינטרסנטיות והחל להתנהג באחריות כפי שמצופה מקצין בכיר שהביטחון האישי של אזרחי ישראל תלוי בשוטרים שהוא מפקדם.


וקיימת גם סכנת החימום המכוון המחודש של הזירה הפלסטינית. מישהו רוצה מצב חירום מחודש שאולי יערער שוב את קואליציית השינוי.

האם יתאפשר לזוממים להשיג את חפצם ולמנוע ברגע האחרון את הכתרת ממשלת השינוי? כשמדובר בנתניהו ובחסידיו השבויים – הכל יכול להיות.

רמי יצהר Rami Yitzhar

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן