מבזקים

תקיפת סייבר בארצות הברית גורמת למחסור בבשר ברשת מקדונלד'

חברת JBS, יצרנית בשר הבקר והחזיר הגדולה ביותר בארצות הברית נפגעה לפני סוף השבוע האחרון מתקיפת סייבר, ונאלצה לסגור את מפעליה בארצות הברית ובעולם.

החברה נאלצה להשבית את כל מפעליה ומערכות המידע שלה, על מנת להתמודד מול מתקפת הסייבר, אך הבטיחה ללקוחותיה שתמשיך לפעול עד יום רביעי הקרוב.

חברת JBS היא הספק המרכזי של רשת הבורגרים מקדונלד'ס, וצפוי כי הרשת לא תוכל לספק בתקופה הקרובה את דרישות לקוחותיה בעקבות המתקפה.

מתקפת הסייבר על יצרנית הבשר, אשר השביתה את יכולתה לספק בשר לפחות למשך מספר ימים, צפויה להעלות משמעותית את מחירי הבשר בארצות הברית בתקופה הקרובה, ועד אשר אספקת הבשר תחזור לסדרה. מומחים בארצות הברית חוששים שלמתקפה תהיה השלכה רחבה מאד במידה והחברה לא תצליח לחזור לשגרה במהרה.

מתקפת הסייבר התרחשה לקראת סוף השבוע של יום הזיכרון האמריקאי, בו צריכת הבשר עולה באופן ניכר.

לפני עידן הקורונה, הציבור האמריקאי התקשה להתמודד עם הרעיון של מחסור בבשר, אך התפשטות המגיפה והשבתת המפעלים בתקופתה, הצביעו על הבעיה ששוק הבשר האמריקאי מתבסס על מספר ספקים קטן יחסית, ובראשם JBS. בתקופת הקורונה היו שיבושים באספקת הבשר לאור סגירת מפעלי JBS, שיבושים אשר גרמו למחסור נקודתי ועליית מחירים (במאי 2020 עלה מחיר בשר הבקר בארה"ב בשיעור של כ- 6% והעוף בכ- 4%).

מתקפת הסייבר על חברת הבשר מדגישה כי אף חברה אינה חסינה מפני תקיפות סייבר, קטנה כגדולה, ומדגישה לא רק את הצורך בבנייה ויישום של אסטרטגיית הגנת סייבר, אלא גם בהגנת הסייבר של שרשרת האספקה הארגונית.

ברמה הלאומית, מוכיחה תקיפת הסייבר על JBS, שתקיפות סייבר גם על שוק המזון, עשויות לשבש ולנטרל מדינה שלמה, והן עלולות לפגוע בביטחון הלאומי. מערך הסייבר הלאומי חייב לפעול לבחינת פגיעות הרציפות התפקודית, כולל סוגיות של אספקת מזון סדירה, ולתת לכך מענה ברמה הלאומית.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן