מבזקים

ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות תתגבר בקלות על מגרסות ההסתרה

FF1441C4-2F87-4BA4-9673-DA4F572012DB

שר הביטחון בני גנץ אינו מרפה מפרשת הצוללות ומעלה בממשלה הצעה רשמית להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקירת פרשת הצוללות. מדובר באחת הפרשיות החמורות בתולדות המדינה. החשד המקנן הוא לפרשיות שוחד חמורות, העלמת מידע ופגיעה חמורה בביטחון הלאומי של ישראל.

ל״עניין מרכזי״ נודע כי בין הגורמים שמוכנים לפתוח ולמסור פרטים עלומים מצויים גם גורמים בעולם הערבי שהיו מעורבים וכן אדם שהיה בתפקיד מפתח בשלטון הקודם בארץ. אנשים שחששו לגורלם ולמשפחתם יהיו מוכנים לשפוך אור חדש ונוסף על הפרשה החמורה.

השר גנץ מסר התחילת השבוע כי החליט להביא לממשלה הצעת החלטה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לרכש הצוללות וכלי השיט. הצעת ההחלטה תוגש למזכירות הממשלה, לאחר סיום עבודת המטה במשרד הביטחון ותיאום עם היועץ המשפטי לממשלה שיתגבש בימים הקרובים.

שר הביטחון גנץ: "מצפה שהפעם, כלל שרי הממשלה יתמכו בהקמת הוועדה. אסור להשאיר את סימני השאלה פתוחים, ויש להסיק מסקנות רוחביות. אין להסתפק בהליך הפלילי מול הפרשה הביטחונית החמורה בתולדות מדינת ישראל".

יצויין כי במסגרת המידע הקיים עד כה החליט היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד בנימין נתניהו בפרשת הצוללות כיוון "נכון לעת הזו פעורים בפרשה חללים בסוגיות החשובות ביותר לשם גיבוש תזה פלילית".

שופר נתניהו הליכוד הגיב: "בחודשים האחרונים בני גנץ אמר עשרות פעמים בתקשורת שאין שום סיבה לחקור את פרשת הצוללות הממוחזרת מפני שאפילו היועץ המשפטי לממשלה 'לא מצא לנכון לפתוח בחקירה ואני מסתפק בזה'. מה נשתנה עכשיו כשגנץ מחליט לגרור את מערכת הביטחון לויכוח פוליטי? מצער שגם אחרי שסרקו את הפרשה במסרקות ברזל ולא מצאו דבר ואחרי שבכירי המל״ל לשעבר העידו שלא נפל רבב ברכש הצוללות וכלי השיט, גנץ ממשיך ברדיפה עיוורת נגד נתניהו והליכוד".

זו ההודעה של הליכוד אלא שלא במסרקות ברזל נחרשה הפרשה אלא בליטוף בלתי מחייב. רק ועדת חקירה בעלת סמכויות תוכל עתה לאתר ראיות ששום מגרסה לא יכולה להעלימה.

יצויין שגנץ כבר ניסה להתחיל בחקירת הפרשה אבל ועדת הבדיקה שהקים פרשה בשל המגבלות שהוטלו על פעילותה. אמנון שטרסנוב, יו”ר הוועדה לבדיקת פרשת הצוללות, הודיע לגנץ כי הוועדה לא תוכל לתפקד ולחקור בשל ההגבלות.

השופט סטרשנוב הסביר: “בשמי ובשם חבריי לוועדה, הנני מודה לך על האמון, ומודיעך בצער כי לא נוכל להמשיך ולכהן כחברי הוועדה, שעה שסמכויותיה מוגבלות ביותר”, כתב שטרסנוב לגנץ. שטרסנוב, האלוף בדימוס אברהם בן שושן (מפקד חיל הים לשעבר) וישראלה פרידמן עוזבים יחד את הוועדה: חברת הוועדה יעל גריל שמונתה בתחילה כבר עזבה והוחלפה בפרידמן.

עניין מרכזי

הצטרפו לאחרים והורידו עכשיו את האפליקצייה של ״עניין מרכזי״ לכל סוגי הטלפון הנייד (אפל או אנדרואיד) ותהנו מחדשות וסקופים חשובים בלבד בכל התחומים. זה כייף! http://web2application.com/w2a/sl.php?an=26230

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן