מבזקים

חגיגה: מסי נגד ניימאר בגמר הקופה אמריקה

לגמר טוב מזה לא יכלו אוהדי הכדורגל לקוות.  מסי נגד ניימאר. ארגנטינה נגד ברזיל. זה, שם, הרחק מאירופה, הרחק מהיורו בקופה אמריקה.

ארגנטינה העפילה הבוקר לגמר כדי לפגוש את ברזיל למשחק שהעולם כולו מחכה לו בכיליון עיניים. הקבוצות האירופיות של השניים זו מבירת קטלוניה וזו מבירת צרפת איכזבו למדי בעונה שעברה, אבל כך גם קבוצתו של רונאלדו.ואולם בשבועיים האחרונים ראינו מהארגנטיני ומהברזילאי תקומה נהדרת ויכולות מעוררות תיאבון. הקרב הגדול יתקיים בלילה שבין שבת לראשון.

הארגנטינאים גברו בפנדלים 2:3 על קולומביה בחצי הגמר, לאחר 1:1 בתום 90 דקות. המשחק היה שקול, האלביסלסטה איימו 13 פעמים לשער, קולומביה 14. שתי הנבחרות סיימו עם ארבעה איומים למסגרת. עם האחזקה בכדור הייתה שוויונית (51% לקולומביאנים), וכיאה למשחק כל כך צמוד – הוא הסתיים בתיקו והלך לפנדלים. כידוע, בקופה אמריקה השנה מיד אחרי 90 דקות הולכים לפנדלים ללא הארכה, למעט משחק הגמר, שאם הוא יסתיים בתיקו אחרי 90 דקות, הנבחרות תלכנה ל-30 דקות נוספות של כדורגל.

המשחק עם הבישול החמישי של ליאו מסי בטורניר. הפרעוש קיב למסירה נפלאה מג'ובאני לו צ'לסו והמשיך יפה ללאוטרו מרטינס, שסיפק סיומת מצוינת והעניק 0:1 לתכולים-לבנים כבר בדקה השביעית. מסי, שכבש בקופה אמריקה הנוכחית גם ארבעה שערים, מעורב ב-9 מתוך 11 השערים של ארגנטינה – פשוט יוצא דופן.

לאחר מכן המומנטום עבר לקולומביה, ווילמאר באריוס ויירי מינה היו קרובים מאוד להשוות, אך נעצרו – פעם אחת בקורה ופעם אחת אצל אמיליאנו מרטינס. הקולומביאנים לא הצליחו למצוא את הרשת עד למחצית, אך בדקה ה-61 הגיע השוויון המיוחל ויש לציין גם המוצדק. לואיס דיאס כבש שער מצוין עם הרבה נחישות מקרוב, ובכך קבע 1:1 שהחזיק עד לסיום 90 הדקות.

עוד לפני שהמשחק הלך לפנדלים ארגנטינה כמעט כבשה שער נוסף, אך לאוטרו החמיץ ממצב טוב, וגם אנחל די מריה סיפק החמצה גדולה מהריבאונד. בדקה ה-81 מסי ניסה גם הוא אך נעצר רק בקורה, עד שהגיעו הפנדלים. חואן קוודראדו ניגש ראשון לנקודה הלבנה וקבע 0:1 לקולומביה. לאחר מכן מסי בעט, כבש וקבע 1:1. דווינסון סאנצ'ס החל במסדר ההחמצות הקולומביאני ופספס את הבעיטה הבאה, אך גם רודריגו דה פול החמיץ כשבעט אל מחוץ למסגרת ואחרי שתי בעיטות לכל נבחרת התוצאה עדיין עמדה על 1:1.

ירי מינה היה הבועט הבא של קולומביה, ונעצר אצל אמיליאנו מרטינס. לאחר מכן לאנדרו פארדס ניגש לבעוט, הכניע את דויד אוספינה וקבע 1:2 לארגנטינה. מיגל בורחה השווה ל-2:2, ולאחר מכן לאוטרו בפנדל נהדר קבע 2:3 לארגנטינה. אדווין קרדונה היה הבועט הקולמביאני האחרון, מכיוון שהוא נעצר אצל מרטינס המצוין, שהעניק לארגנטינה ניצחון אפילו מבלי לבעוט את הבעיטה החמישית – והאלביסלסטה חגגו העפלה לגמר.

״עניין מרכזי״

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן