מבזקים

מעלימי מס בענף הצימרים נלכדים בהמוניהם בידי רשות המסים

8A1BFC7E-7F1F-4879-8B77-E24DE349CE58

רשות המסים מפעילה מעקב אחר אתרי תיירות, מודעות, פרסומים ואמצעי שיווק נוספים ולוכדת מעלימי הכנסה בענף האירוח והצימרים.

מאת רמי יצהר Rami Yitzhar
עניין מרכזי

*שורת ליקויים בהיקף של מאות אלפי שקלים נחשפו במסגרת מבצע מס הכנסה ארצי בצימרים ובמתחמי אירוח*

מגפת הקורונה ברחבי העולם מביאים ישראלים רבים לנפוש דווקא בישראל ולשלם סכומים לא מבוטלים, אך האם בעלי העסקים בתחום רושמים את ההכנסות כנדרש בחוק? רשות המסים יצאה לבדוק זאת בפעילות ביקורות נרחבת בעסקים אלו כגון: צימרים, וילות המושכרות לאירועים ויחידות אירוח בכל רחבי הארץ. בתי העסק שנבדקו במסגרת הפעילות אותרו, בין היתר, באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות. בפעילות זו השתתפו משרדי השומה מכל רחבי הארץ ונבדקו 89 בתי עסק, מתוכם 26 נתפסו באי רישום הכנסות כחוק.

באזור אילת, הגיעו המבקרים לביקורת בוילה להשכרה בעיר, שם מצאו אי רישום של הכנסות בסכום של 98,905 ₪ לשנים 2020 ו-2021. בביקורת אחרת בעסק להשכרת יחידות נופש באילת, עלה כי תשלומים בסך 19,999 ₪, לא נרשמו בספרי העסק. כנשאל על כך, ענה בעל יחידות הנופש שהוא יבדוק עם הבנק למה הועברו כספים לחשבון שלו.

באזור הצפון, הגיעו המבקרים לביקורת במתחם צימרים במושב בגליל התחתון, ומבדיקת חשבון האר בי אנד בי של העסק נמצא כי 14,986 ₪ לא נרשמו בספרי החשבונות. בעל העסק טען: "התכוונתי בשבת הקרובה לשבת ולעדכן את הספרים". בביקורת במתחם צימרים אחר באותו מושב, עלה מבדיקת חשבון הבנק כי תשלומים בסך 8,100 ₪ שהתקבלו בביט עבור אירוח לא נרשמו בספרי העסק. כנשאלה על כך ענתה בעלת הצימרים: "בעלי יחזור נשב ונעדכן מה שצריך, לא ידעתי שצריך לרשום הכנסות מביט". עוד בצפון, בביקורת במתחם צימרים ביישוב בגליל העליון, עלה כי תשלומים בסך 6,350 ₪ לא נרשמו בספרי החשבונות. בתגובה לממצאי הביקורת ענתה בעלת המקום: "רק מסיבה טכנית לא התפניתי לרשום." בביקורת בצימרים נוספים ביישוב, נמצא כי 3,800 ₪ לא נרשמו בספרי העסק. כנשאל על כך ענה עובד במקום: " בעלת המקום בחו"ל אמרה לי לטפל בצימרים ובגבייה והיא תרשום מה שצריך שתחזור".

באזור המרכז הגיעו המבקרים למתחם אירוח בתל אביב שם מצאו כי העברה לחשבון הפייבוקס של העסק על סך 2,500 ₪ לא תועדה כלל. לשאלת המבקרים מדוע לא נרשמו התשלומים, ענתה בעלת המתחם: "אני בדרך כלל מוציאה חשבונית מס קבלה אחרי שאני רואה את הכסף, כשזה בפייבוקס אני בספק". בביקורת אחרת, בעסק להשכרת חדרים בבת ים, נמצא כי הפעילות העסקית במקום אינה מדווחת כלל למס הכנסה. לשאלת המבקרים מדוע אינו מנהל ספרים, ענה בעל המקום כי: "אין לי עבודה קבועה וזה מה שאני עושה".

מבצע ביקורות זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן