מבזקים

ירידה תלולה ביעילות החיסונים בקרב בני 50 פלוס

לראשונה מאז חודש מארס עבר מספר הנדבקים היומי אלף בני אדם וביום שישי אובחנו 1,118 מאומתים ומספר החולים קשה עלה ל-58 מהם 16 מונשמים. גם מקדם ההדבקה נמצא בעלייה ועומד כעת על 1.37, בעוד אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 1.58%.

משרד הבריאות צפוי להמליץ על חזרה לתו ירוק מלא, למרות ההסכמה על תו ירוק מרוכך בשלב זה שזוכה לכינוי התו השמח. המתכונת הזו אינה מספיקה בשום אופן, טוענים המומחים של משרד הבריאות ויש לשוב בהקדם לא רק לתו הירוק אלא אף לחמור מכך, אחרת נשוב לסגרים דווקא בחודש החגים.

צעד נוסף למאבק בהתפשטות התחלואה הוא תחילת הפצה של בדיקות קורונה ביתיות לבתי המרקחת, שיחל בשבוע הבא.  במשרד הבריאות הגיעו למסקנה כי "התו השמח", התו הירוק המרוכך שהציע בנט לאירועים רבי משתתפים בשטח סגור לא מספיק להורדת התחלואה ויש צורך בתו ירוק מורחב. על כן במשרד הבריאות ימליצו לכלול במתווה החדש כל התכנסות מעל 100 איש בתוך מבנים סגורים. ההערכה במשרד הבריאות היא שכאשר נגיע ל-2,000 חולים חדשים ביום, יהיו בישראל כבר עשרות חולים קשים. נוסף, במשרד הבריאות מביעים אכזבה מכך שהציבור אינו מקפיד על עטיית מסיכות במבנים סגורים, מה שיכול היה לבלום את העלייה בתחלואה.

הבשורה החמורה מכולן מגיעה מצוות החוקרים של האוניברסיטה העברית והדסה שהעביר בתחילת השבוע החדש לממשלה ניתוח חשוב לפיו קיים צפי ליותר ממאה חולים במצב קשה בחציו הראשון של חודש אוגוסט וכי ניכרת ירידה ביעילות החיסון לבני יותר מ-50.

המסקנה המתבקשת היא שעל המבוגרים בחברה הישראלית לנקוט משנה זהירות אישית בכל יציאה מהבית והתקהלות ומגע עם מי שאינם באי ביתם, לרבות בני משפחה ונכדים.

המומחים טוענים כי בקצב התחלואה המסתמן תעודת המתחסן שתוקפה הוארך עד סוף 2021 לא תהיה אפקטיבית ולא מן הנמנע שיהיה צורך לקבל סבב חיסון נוסף בקרוב.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן