מבזקים

כך הפילה המשטרה את חמ״ל שיווק הסמים באמצעות טלגרם

סוכן משטרתי סמוי מהיחידה המרכזית חשף שיטה ייחודית לסחר בסמים ברשת ה"טלגרם". במהלך החקירה נתגלו דירות המשמשות חמ"ל לניהול ההזמנות והמשלוחים ותוכנית גיבוי וייעוץ משפטית.

מן המשטרה נמסר כי לאחר שנאספו ראיות כנגד תשעה חשודים, בסוף השבוע הגישה נגדם חטיבת התביעות המשטרתית כתבי אישום ובקשה למעצרם עד תום הליכים.

סוכן סמוי מהיחידה המרכזית של מחוז ירושלים אשר פעל במהלך השבועות האחרונים ברשת הטלגרם, אסף ראיות כנגד תשעה חשודים בעבירות סחר ואספקת סמים שפעלו באופן "חדשני" תוך הפעלת *שתי דירות חמ"ל* ששימשו את החשודים לתפעול רשת הסחר בסמים- אימות הלקוחות, ריכוז הזמנות, ניהול המשלוחים ועוד. לאחר שבועות ארוכים של פעילות סמויה בהם נאספו ראיות, פשטו בלשי הימ"ר וכוחות משטרה נוספים על אותן שתי דירות מבצעיות, עצרו 9 חשודים ואיתרו בהן ראיות רבות המעידות על אופן התנהלות שלא מבייש ארגון ממוסד מהשורה הראשונה. מעצרם של החשודים שהועברו לחקירה הוארך ובתום ימים בהם הצליחו החוקרים לבנות תשתית ראייתית כנגדם, הגישה ביום שישי חטיבת התביעות ירושלים כתבי אישום ארוכים נגדם הכוללים עשרות סעיפי אישום בגין עבירות קשירת קשר לביצוע פשע, סחר בסם מסוכן וסחר בסם מסוכן בצוותא חדא, זאת לצד בקשה למעצרם עד תום ההליכים.

מדובר בפרשייה רחבת היקף שחקירתה נוהלה על ידי מחלק נוער חשיפה בימ"ר ירושלים בתחום הסחר בסמים המסוכנים. במהלך הפעלתו, רכש הסוכן המשטרתי במספר הזדמנויות סמים מסוכנים מידיהם של אותם חברי הקבוצה. מכתבי האישום שהוגשו ועל פי חומרי החקירה עולה כי רוכשי הסמים היו פונים באמצעות היישומון לקבוצה, הפנייה הייתה מתקבלת במכשיר סלולרי, אחד מיני רבים, אשר היה מצוי בדירה בה פעלו חלקם של הנאשמים ותפקידים היה בין היתר לבצע ולאמת את זיהוי ה"לקוח"- צילום ת.ז, סרטון צילום עצמי וצילום פרופיל מהרשת החברתית. לאחר הליך זה, בוצע תיאום אודות כמות הסם, מחירו ויעוד המשלוח. בהמשך לכך הועברה המשימה לידי ה"שליחים" במטרה להשלים את העסקה ומסירות הסם המסוכן לידי ה"לקוחות" כאשר הסם ארוז בשקית אטומה עליה הכיתוב "Monkeys Kush" ו-"מאת ה׳ הייתה זאת, היא נפלאת בעינינו".

בתאריך 21.6 ביצעה הקבוצה כ-180 עסקאות סחר בסמים בשווי הנאמד במאות אלפי ש"ח. עוד סיפקה הקבוצה "שירותי החלפה", מעין שירות שימור לקוחות, קרי לקוח שאינו היה מרוצה מטיבו של הסם שסופק עבורו, הסם היה מוחלף באחר על ידי השליח ובכך שמרה הקבוצה על תודעת שירות גבוהה.

בתאריך 23.6 פשטו בלשי המשטרה על הדירה ברחוב שלום עליכם בת"א ועצרה את חלקם של הנאשמים (32 ו-36, בת ים; 34, טירת הכרמל; 23, קריית ים; 31, אשדוד) שתפקידם בין היתר היה "מאמתים" ו-"שליחים", כבר באותו היום הושבתה הקבוצה ברשת הטלגרם אך חזרה לפעול כעבור ימים אחדים בשנית. בתאריך 1.7 פשטו בלשי המשטרה על דירה, הפעם ברחוב אליפלט בת"א שם אותרו מספר נאשמים נוספים (23, נהריה; 27, בת ים; 29, ראשל"צ; 26, יבנה) שניסו להשמיד ראיות תוך ששברו את המכשירים הסלולריים. בחיפוש בדירה אותרו עשרות כרטיסי סים עליהם נכתב בכתב יד- "מנהל קוף", "מנהל מאנקיז","טים 1" ועוד. בחיפוש שערכו הבלשים בדירות, אותרו טבלאות שליטה ובהם סכומים העולים על מאות אלפי שקלים ליום הפצה.

עדות נוספת לעומק ההתארגנות העבריינית ולהיותה ממוסדת, בכך שחברי הקבוצה קיבלו כחלק מפועלם העברייני ייעוץ משפטי במסגרתו פורסמו מספרי הטלפון של בא-כוח הנאשמים לצד קוד אימות לצורך התקשרות עמם וחברי הקבוצה הונחו לנהלים קשיחים וביניהם, להחביא את הסמים ברכב, למחוק היסטוריה של אפליקציית הניווט, "חלילה אם נעצרים לא לכבות את המכשיר", נשים יכולות להכניסם לכלא ועוד. לאחר פעילות המשטרה שכללה פשיטה על דירת המבצעים ומעצרם של מספר נאשמים, חדלה קבוצת טלגרם זאת לפעול.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן