מבזקים

התחממות בצפון: הפצצה ישראלית בסוריה ורקטות מלבנון לגליל המערבי

החיזבאללה העביר מסרים לישראל כי לא הארגון השיעי או מי מאנשיו ביצע הלילה את הירי הרקטי לכיוון ישראל. ההערכה של גורמי המודיעין היא שהירי נעשה על ידי גורמים פלסטיניים מדרום לבנון  בתגובה לירי, צה"ל שיגר פגזים לעבר דרום לבנון. זאת בתגובה על שיגורן של שתי רקטות לעבר צפון הארץ. אחת הרקטות יורטה והשנייה נפלה בשטח פתוח. לא ידוע על נזק.

ראש הממשלה נפתלי בנט מבקר היום (שלישי) במעלות תרשיחא, שם נשא הצהרה בה אמר: "לא נאפשר פגיעה בריבונות ישראל ובביטחון ישראל. מי שינסה לפגוע בנו – ישלם מחיר כואב בחזרה. אנחנו פועלים כל הזמן, יומם וליל, בכל הזירות, ונמשיך בכך".

בנט התייחס למצב בלבנון ואמר: "לבנון נמצאת על סף קריסה, כמו כל מדינה שאיראן מתבססת בה.  אזרחיה נלקחו כבני ערובה של חמינאי ונסראללה לטובת אינטרסים איראניים. זה מצער – אך לא נקבל זליגה של המצב בלבנון לתוך ישראל. כמו שאמרתי – מי שינסה לפגוע בנו ישלם מחיר כואב בחזרה".

שר הביטחון, בני גנץ, אמר כי האחריות על הירי לישראל מוטלת על ממשלת מדינת לבנון. הכל החל אמש- מערכות ההגנה האווירית הופעלו מדרום לחאלב שבסוריה, בעקבות תקיפה ישראלית באזור – כך דווח הלילה (שלישי) בסוכנות הידיעות הסורית הממלכתית.

התקיפה בוצעה באזור א-ספירה, בו קיימת נוכחות של מיליציות פרו-איראניות.

זאת התקיפה הראשונה המיוחסת לישראל בסוריה על ידי המשטר מאז שהושבעה הממשלה הישראלית החדשה.
ואולם גורמי אופוזיציה סוריים דיווחו על תקיפת מוצב של חיזבאללה ברמת הגולן ימים ספורים לאחר השבעת ממשלת בנט לפיד.

לפי סוכנות הידיעות הסורית, "מערכות ההגנה האווירית סיכלו את התוקפנות הישראלית". ברשת אל-מיאדין המזוהה עם חיזבאללה דווח כי היעד של התקיפות היה מפעל ומרכז מחקר מדעי הממוקם באזור כפרי.

ובמהלך הלילה האזעקה בצפון:
רקטה יורטה ע"י כיפת ברזל ורקטה נוספת נפלה בים. כוחות צה"ל סורקים את האיזור לבדוק האם היו נפילות נוספות.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן