מבזקים

המערב הטיל סנקציות כלכליות חמורות על רוסיה

המערב איים ומממש. פוטין סופג היום סדרה ארוכה של גינויים מראשי מדינות המערב תוך הכרזת מנהיגיהן על הטלת סנקציות כלכליות על רוסיה ועל חלק ממנהיגיה באופן אישי.

קנצלר גרמניה שולץ הקדים אפילו את ארצות הברית בהכרזה על הקפאת פרוייקט הולכת הגז מרוסיה לאירופה.

אחריו היה זה הנשיא ביידן שהכריז במסיבת עיתונאים בבית הלבן על סנקציות תוך הדגשה  שפעולותיה של רוסיה הן תחילתה של פלישה: "נוגסת בחלק גדול מאוקראינה".

ביידן קבע כי פוטין מאיים על זכות הקיום של קייב. הנשיא הורה לשגר עוד חיילים אמריקנים למזרח אירופה בעוד שאוקראינה החלה בגיוס מילואים לקראת עימות צבאי אם הצבא הרוסי יפלוש לתחומה.

"זו תחילתה של פלישה רוסית לאוקראינה", פתח הנשיא ביידן, "נטיל יותר סנקציות מאלה שתוכננו. זו הפרה שערורייתית של החוק הבין-לאומי שדורשת תגובה נחרצת". אחרי הודעת ביידן: האתר של בנק ВЭБ הרוסי הפסיק לעבוד. סנקציות מארה"ב הוטלו גם על מקורבים לפוטין, נשיא אוקראינה הודה למערב על הטלת הסנקציות – והורה על גיוס כוחות מילואים באופן חלקי: "אין צורך בגיוס כללי כעת, אנו מוכנים לסיים את המלחמה באמצעות שיחות".

עיצומים כלכליים נגד רוסיה הוכרזו גם על ידי יפן ואוסטרליה. ארצות אלה חשות מאויימות על ידי הסינים והזדרזו לפעול כדי לחזק את בריתן עם ארצות הברית.

ראש ממשלת יפן פומיו קישידה הודיע כי ארצו תטיל סנקציות על רוסיה בשל פעולותיה באוקראינה, בהן איסור הנפקת איגרות חוב רוסיות ביפן והקפאת נכסים של אנשים רוסים יחידים.

קישידה קרא לרוסיה לנסות לפתור את המשבר בדרכים דיפלומטיות והדגיש: "נשקול צעדים נוספים אם המצב יחמיר".

ראש ממשלת אוסטרליה סקוט מוריסון הודיע על סנקציות נגד רוסיה, ובפרט על כמה יחידים רוסים, שלדעת אוסטרליה אחראים לפעולות נגד אוקראינה.

הסנקציות כוללות איסורי נסיעה ו"סנקציות פיננסיות ממוקדות". מוריסון אמר כי בהמשך צפויים עיצומים נוספים והוסיף: "האוסטרלים תמיד עומדים מול בריונים, ואנחנו נעמוד מול רוסיה, יחד עם כל השותפים שלנו".

עניין מרכזי

 

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן