מבזקים

דרישה מוצדקת: תנו להתאמן בחוץ

הרבה טעויות עושה משרד הבריאות אך רובן שנויות במחלוקת. על נושא אחד לא יכול להיות ויכוח: מניעת פעילות גופנית מבני אדם עלולה להיות הרסנית לא מבחינת הכושר הגופני וסכנת ההשמנה אלא חמורה מכך ההשלכה הנפשית, בעיקר למי שפעילות כזו היא חלק בלתי נפרד משיגרת חייו.

.

​פרופ' איתמר רז, נשיא עמותת מהיום – לאורח חיים בריא ומניעת סוכרת
וד"ר טל יצחקי, מנכ"ל העמותה, שיגרו בשעה האחרונה מכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות עם הקריאה לאפשר פעילות ספורטיבית יחידנית, מחוץ לבית, בהתאם להנחיות הכלליות של המשרד.

.

במכתבם כתבו:
"המשרד שואף כל ימות השנה לעודד אורח חיים בריא, ומצד שני, ברור המאמץ המרוכז בעצירה, ככל הניתן, של הידבקות בנגיף הקורנה. ומשכך, אין מניעה, להבנתנו, לאפשר לציבור פעילות ספורטיבית, בים, ובמרחב העירוני והבינעירוני (וככל שאינה כרוכה בהתקהלות, ותוך הקפדה על ריחוק של 2 מטר, לפחות, אדם מרעהו).

.
כדי לסבר את האוזן, מדובר, למשל: בחוסר צידוק לכך שההולכים, הרצים ורוכבי האופניים (לא בקבוצות, כאמור, אלא באופן פרטני), או הנווטים הספורטיביים, הטניסאים, העוסקים בענפי ספורט אתלטיים שונים, או גולשי הים, השייטים וכל העוסקים בענפי ספורט, שאינם מסכנים בהדבקה, לא יוכלו לחזור לשגרה הבריאה, שאינה מסכנת אותם ואת סביבתם.
בריאות פיזית ונפשית חשובה בכול עת, קל וחומר במציאות הקשה העכשווית.

.
נודה על הנחיות המשרד בהתאם".

.

עניין מרכזי

שתפו את המאמר

הורידו עכשיו את האפליקציה שלנו בחינם!

ותהנו ממגוון תכנים בזמן אמת לנייד שלכם

דילוג לתוכן